۶ دی ۱۳۹۱، ۱۹:۵۳
کد خبر: 80474140
T T
۰ نفر
شركت سرمايه گذاري تعاون 70 درصد ضمانت تسهيلات را تقبل مي كند

بجنورد - مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون گفت: 70 درصد از ضمانت تسهيلات سرمايه گذاران در قالب تعاون از سوي اين صندوق تامين مي شود.

به گزارش ایرنا، 'امیر میمنت آبادی' عصر چهارشنبه در بجنورد به خبرنگاران اظهار كرد: این صندوق ضمانت تسهیلات را برای طرح های مربوط به شركت های تعاونی، تا سقف 15 میلیارد ریال تعهد می كند.

وی اضافه كرد: به طور میانگین برای این نوع تسهیلات 10 میلیارد ریال از ضمانت از سوی صندوق و مابقی باید از طرف سرمایه گذاران تامین شود.

وی افزود: در سال جاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون افزون بر سه هزار میلیارد ریال ضمانتنامه مربوط به شركت های تعاونی را نزد بانك توسعه تعاون و سایر بانك های طرف قرارداد تامین كرده است.

میمنت آبادی گفت:‌ در مجموع امسال 300 پرونده برای تامین ضمانت به صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ارسال شده است.

وی افزود: هم اكنون این صندوق ضمانت های سرمایه گذاران را در بانك توسعه تعاون، اقتصاد نوین، تجارت، رفاه كارگران و صندوق مهر امام رضا (ع) كه با آنها قرارداد منعقد كرده تامین می كند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: این صندوق آمادگی دارد با سایر بانك های دولتی و خصوصی كه تمایل دارند به سرمایه گذاران تعاون تسهیلات بپردازند، قرارداد تامین ضمانت منعقد كند.

وی گفت: این صندوق از آغاز فعالیت در سال گذشته تاكنون 500 پرونده سرمایه گذاری شركت های تعاونی را به ازای هر پرونده 15 میلیارد ریال ضمانت كرده است.

میمنت آبادی اظهار كرد: این صندوق خود را تنها موظف به تامین ضمانت برای تسهیلات شركت های تعاونی كشور می داند.

به گفته وی، هم اكنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در 20 استان كشور از جمله خراسان شمالی نمایندگی دائر كرده كه به مرور دفاتر آن در دیگر استان ها نیز راه اندازی می شود.

وی افزود: وی هدف از ضمانت تسهیلات را كاهش خطر سرمایه گذاری برای شركت های تعاونی عنوان كرد و گفت:‌ البته این صندوق تسهیلات ارزی شركت های تعاونی نزد بانك های دولتی و خصوصی را نیز تا سقف 15 میلیارد ریال تامین می كند.

وی میزان اشتغال ایجاد شده از ناحیه طرح های ضمانت شده از سوی این صندوق در سال جاری را حدود شش هزار نفر عنوان كرد. ك/2

2712/626/330
۰ نفر