۶ دی ۱۳۹۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 80474211
T T
۰ نفر

خبرهاي كوتاه از استان اردبيل

۶ دی ۱۳۹۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 80474211
خبرهاي كوتاه از استان اردبيل

اردبيل - * اردبيل * هفتمين عصرانه تئاتر در اردبيل برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، نمایشنامه 'گرمابه' نوشته محمد سیمزاری با هدایت و كارگردانی اكبر منصوری در هفتمین عصرانه تئاتر حوزه هنری اردبیل مورد خوانش قرار گرفت. در این برنامه كه در ادامه عصرانه‌های تئاتر به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان برگزار شد سیدرضی محمودی به عنوان كارشناس حضور داشت و پس از نمایشنامه‌ خوانی به نقد و تحلیل اثر پرداخت. شخصیت پردازی ، سبك نوشتاری ، وجاهت تاریخی قصه و رابطه آن با عصر امروز و نیز غلبه عنصر روایت بر رویداد نمایشی مباحثی بود كه در این بخش توسط كارشناس برنامه و حاضران مطرح شد. غفور ملكی ، عادل ناقلی ، غلامرضا بختیاری ، محمد نورآذر ، اصغر علیزاده و سعید سلیمانپور نقش‌خوانی این خوانش را برعهده داشتند و خداویردی خسروی به عنوان روابط عمومی گروه را همراهی می‌كرد. در هفتمین عصرانه تئاتر حوزه هنری استان اردبیل جمعی از پیشكسوتان و هنرجویان تئاتر استان حضور داشتند.

***

* نیر * امام جمعه نیر گفت: تربیت فرزندان باید منطبق با اصول و ارزش های انسانی و الهی باشد. حجت الاسلام میكائیل مقدسی در مسجد جامع نیر افزود: قیام خونین كربلا قیام علیه باطل و ظلم و ستم یزیدیان بود كه با برپاشدن این قیام عشق ، عطوفت ، وفاداری و دفاع از ولایت به اوج خود رسید و در این میان پیر و جوان ، كودك و بزرگسال همه و همه جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای پایداری اسلام نثار كردند. وی گفت: حضرت رقیه (س)

دختر سه ساله حضرت امام حسین (ع) در واقعه شهادت امام حسین (ع) چنان با معرفت و دركی عمیق با سر مبارك امام حسین (ع) سخن گفت كه حاكی از تربیت دینی و اسلامی اش بود.

***

* گرمی * سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گرمی از درخشش دانشجوی رشته تربیت بدنی این واحد در المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی خبر داد. دكتر كیا قراری افزود:

علی شهیازی دانشجوی ورزشكار این دانشگاه در پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نجف آباد در رشته ورزشی كاراته با كسب مدال نقره، مقام دوم این رقابت ها را از آن خود كرد. وی با تبریك این موفقیت به جامعه دانشگاهی گرمی گفت: توجه به قابلیت ها و استعدادهای ورزشی دانشجویان توام با ادامه تحصیل آنها می تواند در فتح میادین ورزشی و كسب افتخار برای منطقه موثر باشد.

***

7116/7124/594/530