۱۱ دی ۱۳۹۱، ۷:۴۳
کد خبر: 80479885
T T
۰ نفر
برترين مستندهاي سينمايي در جشنواره فيلم عمار معرفي شد

تهران- برترين فيلم هاي مستند سومين جشنواره فيلم مردمي عمار معرفي شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در بخش مستند های سینمایی بین المللی و بیداری اسلامی جشنواره عمار، فیلم های 'جمیله' به كارگردانی مجید كلهر،'99 درصد' به كارگردانی محسن یزدی قلعه، 'اندیشه حیات' از محسن اسلام زاده و مستند 'مدرسه' به كارگردانی محمدرضا عباسیان به عنوان آثار برتر این رویداد سینمایی انتخاب شدند.

در بخش مستند تاریخ انقلاب اسلامی فیلم های 'ثانیه‌های معكوس' از محمد رمضانی، 'آن مرد ایستاده است' از علیرضا نوروزی خراسانی و 'بچه‌های دو محله' به كارگردانی مصطفی خسروی موفق به دریافت نشان فانوس بلورین شدند.

در بخش مستند نقد درون گفتمانی نیز 'میراث آلبرتا' به كارگردانی حسین شمقدری، 'آب شهر' به كارگردانی یاسر طالبی و 'مزیت دوم' به كارگردانی مقداد رحیمی نشان فانوس بلورین جشنواره فیلم عمار را دریافت كردند.

در بخش مستند جنگ نرم نیز مستندهای 'اخراجی‌های 4' از محمدتقی رحمتی، 'كوچه مقدس' به كارگردانی جمال عود سیمین،'كاشانه' از علی تاجیك به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

در بخش مستند فتنه 88 نیز مستندهای 'ما بیشماریم' از محمد محمدی سرشت و 'انتخاب ده' به كارگردانی مهدی نقویان به عنوان فیلم های برتر این بخش شناخته و نشان قانوس بلورین دریافت كردند.

در بخش مستند تلویزیونی نیز فیلم های 'جهانشهری‌ها' به كارگردانی شهریار اسفندیاری ، 'آشفته سران' از محمد اسكندرزاده و 'غزه 85 مایل از سعید صادقی فیلم های برتر شده و نشان قانوس بلورین گرفتند.

در این بخش نیز انیمیشن های 'آنها زنده اند' از محمد لطفعلی،'نبرد خلیج فارس' به كارگردانی فرهاد عظیما، پرواز غریب؛ از كامران رضایی به عنوان آثار برگزیده انتخاب و نشان فانوس بلورین را دریافت كردند.

در بخش كلیپ نیز از سه اثر 'حضور' از سعید خلیلی،'هنر امام' به كارگردانی 'محمدحسین خوش بیان' و 'این آخرین قدم' از علی حمزه تقدیر شد.

برنامه پایانی سومین جشنواره فیلم مردمی عمار یكشنبه شب در سینما فلسطین برگزار شد.

فراهنگ(3)**1983**
۰ نفر