۱۱ دی ۱۳۹۱، ۹:۳۷
کد خبر: 80480051
T T
۰ نفر

هاليوود، خرافات و نظم نوين جهاني

۱۱ دی ۱۳۹۱، ۹:۳۷
کد خبر: 80480051
هاليوود، خرافات و نظم نوين جهاني

گروه پژوهش هاي خبري - نفوذ صهيونيسم بين الملل در رسانه هاي جمعي و نيز سينماي كشورهاي غربي به ويژه ايالات متحده يعني هاليوود به منظور گسترش انديشه هاي شيطاني و با هدف سيطره بر جهان در چهارچوب نظم نوين جهاني صورت مي گيرد.

با پیچیده تر شدن روابط كشورها در نظام بین الملل، منافع و اهداف قدرت های بزرگ متنوع شده و ابزارهای نفوذ و تاثیرگذاری آنها نیز گسترش یافته است. همچنین در جهان كنونی قدرت نرم در مواردی بیش از قدرت سخت در برآورده كردن منافع صاحبان آن موثر است. بر همین اساس، مولفه های قدرت نرم متناسب با تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع تنوع پیدا كرده است.

تاثیرگذاری بر افكار عمومی و ایجاد مشروعیت كاذب برای پیشبرد سیاست های غیرقابل توجیه یكی از تازه ترین مولفه های قدرت نرم محسوب می شود كه ازسوی قدرت های بزرگ و با استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی دنبال می شود.

در این میان صهیونیسم بین الملل با دارا بودن غیرقابل توجیه ترین اهداف و منافع، بیشترین نیاز را به همراه سازی افكار عمومی و جهت دهی به اذهان مردم جهان در سراسر جهان احساس می كند. بنابراین، رسانه به عنوان یكی از مولفه های قدرت نرم و سینما به عنوان یكی از مهمترین ابزارهای تاثیرگذار بر افكار عمومی از كانون توجه صهیونیسم بین الملل به دور نبوده است. صنعت سینمای آمریكا موسوم به 'هالیوود' یكی از مهمترین ابزارهای پیشبرد منافع صهیونیسم محسوب می شود. در این گزارش بر آنیم تا اهداف و جنبه های بهره جویی صهیونیست ها از صنعت سینمای آمریكا را به بوته نقد گذاریم.



**اهداف صهیونیسم از تسلط بر هالیوود

---------------------------------

صهیونیسم بین الملل از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف زیاده طلبانه خود بهره می برد. هدف تسلط بر جهان و تشكیل حكومت جهانی از طریق دخل و تصرف در اقتصاد بین الملل و اقتصادهای ملی، كنترل رسانه‌های همگانی و دامن‌زدن به اختلافات مذهبی در پروتكل های جهانی رهبران صهیون به وضوح بیان شده است. گفتنی است 'پروتكل‌های دانشوران صهیون' سندی 24 ماده ای است كه توسط سران صهیونیسم به منظور سلطه بر جهان از طریق حكومتی یهودی به تصویب رسیده است.

نمونه ای از این دست تلاش ها را در نوع تعاملات رهبران صهیونیسم بین الملل و نخبگان سیاسی ایالات متحده آمریكا می توان دید. از دید بسیاری از تحلیلگران مسائل بین الملل، حمایت بیش از اندازه واشنگتن از اسراییل با منطق منفعت طلبی رئالیستی كشوری چون آمریكا همخوانی ندارد و این امر تنها از نفوذ قابل توجه صهیونیست ها در جنبه های مختلف حیات سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی ایالات متحده ناشی می شود.

همچنانكه پیشتر بیان شد؛ در دنیای معاصر، رسانه ها مهمترین و قدرتمندترین وسیله برای جهت دهی و شكل دهی افكار عمومی هستند و صهیونیسم با سیطره بر رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی، تلاش می كند بر افكار جهانیان تاثیر بگذارد. ردپای صهیونیسم را می توان به وضوح در رسانه های جمعی ایالات متحده آمریكا مشاهده كرد. 'رابرت مرداك' سرمایه داری كه سهم بزرگی از رسانه های جمعی در آمریكا، انگلیس و استرالیا را در اختیار دارد، خود زاده پدر و مادری یهودی است. خانواده های 'سولزبرگ' و 'روچیلد' نیز كه هر دو یهودی هستند سایر رسانه ها را در كنترل دارند.

صهیونیسم همچنین از دیگر ابزار رسانه و به ویژه سینما در جهت ایجاد پشتوانه ای قابل اتكا در افكار عمومی برای پیشبرد مقاصد خود بهره می برد. 'جاناتان گولدبرگ' خبرنگار و تاریخدان یهودی در پژوهشی كه در سال 1996 با عنوان 'قدرت یهودیان درون نهادهای یهودی آمریكایی' نوشت: 'سهم یهودیان در كسب و كار رسانه بسیار بیش از درصد جمعیت آنها در ایالات متحده است. یهودیان از نظر تعداد در بخش های مهم رسانه به ویژه در میان مدیران استودیوهای هالیوود، مسلط هستند... نتایج یك بررسی جامع نشان می دهد كه 59% از پرفروش ترین فیلم های هالیوود را یهودیان تولید كرده اند. این مساله قدرت سیاسی قابل توجهی را در اختیار یهودیان آمریكا قرار می دهد. آنها منبع پولی خوبی برای كاندیدای دموكرات فراهم می كنند.'

'عبدالله محمود سنیدی' در مقاله ای در این زمینه می نویسد كه مدیران یهودی هالیوود، اسراییل را در 1948 پایه گذاری كردند. 'رابرت بلامورفی' یكی از مدیران هالیوود بعدها با یادآوری سرخوشی ناشی از آن دوران گفت: 'ناگهان اسراییل، برای افرادی از ما كه حتی حسی ناچیز نسبت به یهودی بودن داشتند، بیان گر حالت خاصی بود؛ به این معنا كه ما دیگر میهن داشتیم. به این معنا كه ما دیگر هویت داشتیم....همه اینها به شدت دلگرم كننده بود.'

سنیدی در مقاله خود می افزاید: 'جنگ رسانه ای، تصویرهای نادرستی را درباره اعراب و دین غالب آنها (اسلام) ایجاد می كند. نشان دادن چهره ای وحشی، غیرانسانی، متعصب و افراطی از مسلمانانی كه تاب تحمل دیدگاه های دگراندیش در كنار خود را ندارند، به شدت از سوی فیلم های هالیوود تبلیغ می شود. در مقابل، به تصویر كشیدن چهره ای از انسان های مظلوم كه خواهان زندگی مسالمت جویانه در ارض موعود خود هستند، چیزی نیست جز خواسته و منافع صهیونیست هایی كه ابزارهای قدرت را در دست دارند. اگرچه اعراب برای قرن ها در شهرهای بزرگی چون ربات، دمشق، بیت المقدس، بیروت و مكه زندگی كرده اند، اما غربی ها در اثر تبلیغات صهیونیست ها متقاعد شده اند كه اعراب، اغلب چادرنشین های بی فرهنگی هستند كه در خیمه های بیابانی زندگی می كردند.

پس از حوادث 11 سپتامبر نیز موجی از تبلیغات منفی علیه مسلمانان در رسانه های غربی به راه افتاد. هالیوود نیز تمام توان خود را به كار گرفت تا در اذهان عمومی ارتباط معناداری میان مسلمانان و تروریست ها به وجود آورد. در واقع هالیوود به یكی از ابزارهای تبلیغاتی غرب تبدیل شده است. تبلیغاتی كه برای جهانی سازی ایده های منفعت طلبانه غرب به كارگرفته می شوند.



**ریشه های یهودی هالیوود

----------------------

موسسه آمریكایی 'بررسی تاریخی' در مقاله ای تحت عنوان 'چگونه یهودیان صهیونیست از فیلم و تلویزیون برای ترویج تعصب علیه اعراب و مسلمانان استفاده می كنند'، می نویسد: 'اگر این نكته را در نظر بگیریم كه یهودیان صهیونیست نقشی مهم در تاسیس و اداره سینمای آمریكا داشته اند، انتشار تصاویر منفی از مسلمانان در سینمای آمریكا تعجب انگیز نخواهد بود.'

'نیل گابلر' در كتاب خود با عنوان 'امپراتوری خودشان: چگونه یهودیان هالیوود را اختراع كردند' به نقش فیلمسازان پیشكسوت یهود در تاسیس هالیوود می پردازد. او در كتاب خود می نویسد: 'سینمای آمریكا از سال های اولیه تاسیس، مورد توجه یهودیان مهاجر شرق اروپا قرار گرفت. پیشینه یهودیان مهاجر و احساس بیگانگی آنها در جامعه آمریكا بر روی سوگیری های آنان در پایه گذاری سینمای آمریكا تاثیر گذاشت.'

گابلر تاسیس مهمترین استودیوهای فیلم سازی در آمریكا توسط یهودیان را دلیلی بر ادعاهای خود عنوان كرده و می نویسد استودیوهایی چون 'فوكس قرن بیستم'، 'متروگلدواین مایر'، 'برادران وارنر'،'كلمبیا پیكچرز'، 'پارامونت' و 'یونیورسال' همگی توسط یهودیان تاسیس شده و اداره می شوند.

'هنری فورد' نیز در فصل دهم از كتاب خود با نام 'یهود بین الملل' از تسلط ریشه ای یهودیان در صنعت سینما و تئاتر ایالات متحده رازگشایی می كند. همچنین 'اسكات فیتزجرالد' نویسنده آمریكایی در اظهارات جنجالی خود در خصوص هالیوود نوشت: 'اجازه دهید زرق و برق های هالیوود كنار رود و واقعیت دیده شود. هالیوود نمایش خنده آوری از فیلمسازی مسیحیان در پس خواسته های یهودیان است. هالیوود برای آمریكا یك تراژدی بومی و به مثابه جشنی برای یهودیان است.' این سخنان فیتزجرالد مورد انتقاد بسیاری از آمریكایی ها قرار گرفت. 'ریچارد برودی' در مقاله ای در 'نیویوركر' با اشاره به اظهارات فیتزجرالد آن را ناشی از 'دیدگاه عجیب اجتماعی' وی می خواند.

در سال های اخیر لیستی 28 صفحه ای از نام 1500 نفر از یهودیان شاغل در هالیوود در اینترنت انتشار پیدا كرده است. در این لیست نام بسیاری از كارگردانان و بازیگران معروف سینمای آمریكا به چشم می خورد. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، چه بسیارند یهودیان گمنامی كه در هالیوود مشغول به كارند و نامی از آنها برده نمی شود.



**ردپای آموزه های انحرافی صهیونیسم در هالیوود

----------------------------------------

علاوه بر آنچه گفته شد، ردپای مفاهیم و ایده های فراماسونری را می توان در برخی از فیلم های هالیوودی مشاهده كرد. نمادهای فراماسونی و شیطان پرستی زیادی چون 'صلیب شكسته'، 'ستاره پنج پر'، 'جمجمه و استخوان'، 'چشم جهان بین'، 'عداد خاص مانند 666'، 'حروف خاص مانند حرف X'، و 'خون آشام ها' در بسیاری از فیلم ها در جهت مقاصد صهیونیستی به كار گرفته می شوند. گفتنی است فراماسونری جمعیتی سری و قدیمی است كه در سراسر كشورهای دنیا نفوذ كرده است. این انجمن به سختی عضو می پذیرد و اعضای آن موظف هستند اسرار آن را برملا نكنند. گروهی از تحلیلگران معتقدند كه ماسون ها از اواخر قرن هجدهم تاكنون با پی گیری طرحی توطئه گونه به دنبال ایجاد حكومتی شیطانی در سراسر جهان هستند.

چشم جهان بین كه در بسیاری از فیلم های هالیوودی چون 'متروپلیس' به چشم می خورد، اشاره ای به شخصیت 'ضدمسیح' در باورهای فراماسونی است. ضدمسیح(Antichrist) به 'مسیح دروغینی' گفته می شود كه در آخرالزمان در شهر اورشلیم ظهور كرده و با انجام كارهای شگفت‌انگیز و معجزات و با آمیختن حق و باطل مردم را می‌فریبد و شیطان پرستی را ترویج می كند. یكی از بزرگترین اهداف فراماسون ها ایجاد زمینه های لازم برای حكومت فردی از بین ماسون ها با عنوان نمادین 'مسیح دجال'، یا به تعبیر بعضی از گروه های فراماسونی 'فرعون جدید' است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند كه ماسون ها در آموزه های خود شیطان پرستی را ترویج می كنند. این گروه، شیطان را به عنوان نمادی در ضدیت با دین و یكتاپرستی تقدیس كرده و برای مخالفت با خداوند(به عنوان خالق یكتای جهان) بر عنصر ماتریالیسم (ماده گرایی) تاكید زیادی می كنند.

اتكا به نیروهای درونی بشر، قدرت ذهن انسان در ساختن جهان پیرامونی و اتكا به سحر و جادو و خرافه گرایی در جهت القای تفكر بی نیازی از خدای یكتا در فیلم های هالیوودی تبلیغ می شود. فیلم های شیطان پرستی این تفكر را در بیننده ایجاد می كند كه رفتار غیرانسانی و مخالف آموزه های دینی جزیی از وجود آدمی است و باید آن را پذیرفت. در این فیلم ها به بیننده القا می شود كه خداوند و عنصر دین در زندگی بشر جایگاهی ندارد و در زندگی انسان ها شیطان به اندازه خدا تاثیرگذار است.

هدف فیلم های هالیوودی ارائه جایگزین و رقیبی بی بدیل برای ادیان الهی است. تضعیف تفكر یكتاپرستی و جایگزین كردن آن با عرفان های كاذب، نیروهای ماوراءالطبیعه و سحر و جادو از دیگر اهدافی است كه در فیلم های هالیوودی به بیننده خورانده می شود. ارائه تصاویر زیبا و فریبنده از چنین مفاهیمی به طور ناخودآگاه قدرت اغفال و همراه كردن اذهان عمومی را دارا است.

به عنوان نمونه فیلم 'كودك رزماری' كه تولد شیطان در آن به تصویر كشیده می شود با این مضمون به پایان می رسد كه ارتباط با شیطان تنها راه حل مشكلات بشر است. همچنین فیلم هایی چون 'هری پاتر' و 'ارباب حلقه ها' با بزرگنمایی قدرت اهریمنی، احساسی از احترام ناشی از ترس نسبت به شیطان را در مخاطب ایجاد می كند.

دیگر تولیدات هالییودی نظیر فیلم هایی چون 'كنستانتین'، 'طالع نحس' و 'گابریل' نیز با به تصویر كشیدن قدرت برتر ابلیس نسبت به خداوند، احساس تسلیم و فروتنی نسبت به شیطان را به ذهن مخاطب القا می كند.

ترویج انگاره های غربی از پایان جهان از دیگر موضوعاتی است كه در فیلم های هالیوود دنبال می شود. القای ایده پایان تیره و تار جهان و نقش غالب آمریكا به عنوان قهرمانی برای نجات نوع بشر، تم اصلی فیلم هایی از این دست است. فیلم های چون 'آرماگدون'، '2012'، 'لژیون'، 'ترمیناتور' و... با موضوع پایان جهان، در نهایت غلبه غرب را به تصویر می كشند، گویی فوكویاما است كه در پس فیلم های هالیوودی صحنه گردانی می كند.



**جمع بندی

----------

بررسی جامع و بازنگری موشكافانه نمادها و نشان های ضددینی در فیلم های هالیوودی زنگ خطر را برای جوامع به ویژه جوامع اسلامی به خطر در می آورد. سینما به دلیل جذابیت های سمعی-بصری نقش مهمی در القای تفكرات انحرافی و اهداف زیاده طلبانه صهیونیست ها دارد.

با توجه به عمق و برد نفوذ فرهنگی-ارتباطاتی هالیوود در آمریكا و بسیاری از كشورهای جهان بسیاری از تحلیلگران بر این باورند كه صهیونیست ها هالیوود را به تریبون آزاد خود تبدیل كرده و از این مجرا به انتشار انگاره های انحرافی خود می پردازند و بسیاری از بینندگان نیز به صورت ناآگاهانه بازتولید ناآگاهانه ایده های انحرافی در زندگی شخصی و اجتماعی خود را شاهد هستند.

این مساله آفتی برای جوامع مذهبی و به ویژه اسلامی محسوب می شود كه باید با بصیرت نسبت به آن آسیب شناسی كرده و به سلامت از آن گذشت. باید این نكته را نیز خاطر نشان كرد كه هالیوود تنها یكی از ابزارهایی است كه گروه های صهیونیستی برای ترویج ایده ها و تفكرات انحرافی خود از آن بهره می برند. در دنیای هنر، سیاست، اقتصاد و ... دست افزارها و اهرم های گوناگونی وجود دارد كه می توانند به عنوان ابزارهای صهیونیسم برای پی گیری اهداف صهیونیست ها مورد سوء استفاده قرار گیرند.

پژوهش**الف.ح**9123
۰ نفر