۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۴۷
کد خبر: 80483455
T T
۰ نفر
بيش از 103 ميليون برگ اوارق زايد بايگاني ادارات استان بوشهر امحا شد

بوشهر - مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي استان بوشهر گفت: 103ميليون و 445هزارو833 برگ از اوراق زايد بايگاني هاي ادارات اين استان امحا شد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین نظامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با امحای این اسناد زاید دو هزار و630 متر ازفضاهای اداری اشغال شده ازاین بایگانی راكد آزاد شد.

وی اضافه كرد: در مجموع دو میلیون و700 هزارسند تاریخی از بایگانی راكد ادارات استاتن بوشهر كه دارای ارزش تاریخی است گرداوری شده كه قدمت برخی از آنها بیش از 70 سال است.

نظامی ادامه داد: با انتقال این اسناد معادل 240 میلیارد ریال فضا در اختیار دستگاه های اجرایی استان بوشهر قرار گرفت.

وی بیان كرد: در پنج سال گذشته ،16هزارو400 سند تاریخی شامل اسناد ملكی، عقدنامه، مصالحه نامه،116 كتاب قدیمی با چاپ های خطی ،سنگی وسربی با قدمت تا 200 سال و 419 حلقه لوح فشرده، كاست و ویدئو از مراسم آیینی در استان بوشهر از طرف مردم به این مركز برای نگهداری اهدا شده است.

مدیر اسناد و كتابخانه ملی استان بوشهر یادآور شد : گرداوری 400 نسخه كتاب با موضوع های بوشهر، خلیج فارس و جنوب ایران ، اخذ 316 مجوزشماره فیپا برای چاپ كتاب، 240شماره شابكا برای كتابخانه های استان و25 شماره شاپا برای نشریات استان از دیگر عملكرد پنج ساله این مركز در بوشهر است.

وی، كمبود فضای فیزیكی را به عنوان بزرگ ترین مشكل این مدیریت در استان بوشهر خواند و گفت: با توجه به نداشتن استانداردهای نگهداری اسناد در این مركز به لحاظ كمبود مكان تاكنون دو بار از طرف سازمان مركزی درخواست انتقال این مركز به یكی از استان های مجاور شده است كه مقاومت كرده ایم.

نظامی اضافه كرد: در صورتی كه تا پایان سال وضعیت مكان مورد نظر سازمان در بوشهر محقق نشود از سال آینده احتمال انتقال این مركز به استان مجاور دور از ذهن نیست.

وی بیان كرد: درنشستی با استاندار بوشهر مشكلات موجود گزارش شد كه امیدواریم این مشكلات بزودی برطرف شود.

مركز مدیریت اسناد و كتابخانه ملی استان بوشهر به عنوان هشتمین مركز از 11 مركز موجود كشور در دوازدهم دی ماه سال 86 در بوشهر آغاز به كار كرد. ك/2

7203/539