۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۲
کد خبر: 80486381
T T
۰ نفر

تهران - سي ويكمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر همزمان با تهران، در پنج استان كشور برگزار مي شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جشنواره تئاتر فجر، استان های گلستان، فارس، سمنان، البرز و كهگیلویه و بویراحمد از 26 تا 30 دی ماه میزبان جشنواره تئاتر فجر خواهند بود.

اعزام گروه های نمایشی و اجرای نمایش در استان ها با شعار 'تئاتر برای همه' و مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های كشور، در برگزاری جشنواره تئاتر فجر برای پنجمین سال متوالی است كه انجام می شود.



** حضور یك نمایش از حوزه هنری استان بوشهر در جشنواره تئاتر فجر

نمایش خیابانی 'خلبان آر، كی، یو، صد پیدا شد' به نویسندگی مجید میرزایی و كارگردانی مهدی ضیغمی‌ نژاد به بخش مسابقه‌ سی‌و‌یكمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

این نمایش در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان بوشهر تولید شده و تم اصلی آن جنگ از نگاهی تازه است.

مجید میرزایی، اسماعیل تنگسیری، عرفان رزمی، امین چاهشوری و مهدی ضیغمی نژاد بازیگران این نمایش هستند.



** عاطفه تهرانی در نقش 'مادام بواری' به جشنواره تئاتر فجر می آید

عاطفه تهرانی، كارگردان نمایش 'وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می دهد' در نقش 'مادام بواری' در سی ویكمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد.

عاطفه تهرانی برخلاف نمایش های دیگری كه به صحنه برده در جشنواره سی ویكم با نمایش رئال(واقع گرا) - كمدی 'وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می دهد' در جشنواره حضور دارد.

تهرانی كه با اجرای نمایش های فیزیكال در حوزه تئاتر شناخته می شود،‌ این بار نمایشی رئال و گفت وگو محور را برای اجرا انتخاب كرده و علت این كار را تجربه كارگردانی و بازی در این گونه آثار می داند.

نمایش 'وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می دهد' درباره یك پروفسور ادبیات است كه از زندگی خسته شده و نیازمند هیجانی در زندگی است. او نزد جادوگر می رود. پس از گشت و گذار در دنیای ادبیات، پروفسور شخصیت مادام بواری را انتخاب می كند.

سعید چنگیزیان، مازیار سیدی، كاظم سیاحی، نوید هدایت پور و عاطفه تهرانی در این نمایش بازی دارند.



** برتری پوسترهای جشنواره سی و یكم به لحاظ كیفیت و كمیت

مدیر بخش مسابقه پوستر جشنواره سی ویكم تئاتر فجر گفت: دوره سی ویكم جشنواره بین المللی تئاتر فجر، یكی از بهترین دوره ها به لحاظ كمیت و كیفیت آثار ارسالی در بخش پوستر محسوب می شود. در این دوره تعداد پوسترهای ضعیف كم بود.

'ابراهیم حسینی' با بیان اینكه طراحی پوستر برای موضوعات مختلف، مولفه های مشتركی دارد، افزود: استفاده از رنگ های درخشان، حروف خوانا و هم فهم و جذب مخاطب در كمترین زمان از ویژگی های مهم یك پوستر خوب است.

سی ویكمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 26 دی ماه تا 12 بهمن ماه به دبیری سعید كشن فلاح برگزار می شود.

فراهنگ (1) ** 1071