۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 80489098
T T
۰ نفر

گزيده غزلهاي عاشورايي به چاپ سوم رسيد

۱۸ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 80489098
گزيده غزلهاي عاشورايي به چاپ سوم رسيد

تهران - كتاب 'همه آينه ها' گزيده غزل هاي عاشورايي كاري از پژوهشگران حوزه هنري استان تهران به چاپ سوم رسيد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا 'همه آینه ها' با 222غزل عاشورایی از شاعران معاصر است كه انتشارات سوره مهر آن را چاپ و منتشر كرده است.

این كتاب حاصل مطالعه 88 دیوان شعر و پژوهش درباره ادبیات عاشورایی است كه به اهتمام پژوهش گران حوزه هنری استان تهران گردآوری شده است.

حسین منزوی، حسین آهی، شاهرخ تندرو صالح، احمد عزیزی، مشفق كاشانی، افشین اعلاء، علیرضا قزوه، نصرالله مردانی، یوسف علی میرشكاك، قربان ولیئی، سعید بیابانكی و قیصر امین پور از جمله شاعرانی هستند كه یك یا چند قطعه از سروده های آنان در این مجموعه آمده است.

مهدی مظفری ساوجی در مقدمه ای بر كتاب آورده است: غزل از جمله قالب‌هایی است كه بعد از انقلاب جان و جلایی تازه یافت و محمل بروز و ظهور اندیشه ها و آرمان های شاعران شد. اندیشه ها و آرمان هایی كه بی تردید واقعه كربلا را باید در صدر آن ها قرار داد. به هر حال انقلاب اسلامی به نوعی منبعث از وقایع صدر اسلام به ویژه واقعه عاشورا بود. شاعران نیز از این قاعده مستثنی نبودند و تحت تاثیر این واقعه به سرودن آثاری دینی و آیینی پرداختند. علاوه بر این، 8 سال دفاع مقدس نیز مجال و محملی بود كه شاعران را به سمت این واقعه سوق دهد.

فراهنگ (1)**1630**1588
۰ نفر