۱۹ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲
کد خبر: 80491174
T T
۰ نفر
نخستين يادواره شهداي اطلاعات فارس برگزار مي شود

شيراز- دبيرنخستين يادواره شهداي اطلاعات فارس گفت: نخستين يادواره شهداي اطلاعات اين استان با عنوان 'شهداي عرصه گمنامي ' 21 دي درشيراز برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم بیانی روزسه شنبه درنشست باخبرنگاران افزود: برگزاری موفق اجلاسیه سرداران 14 هزار و 600 شهید استان فارس درسال گذشته ، موجب مشحون شدن فضای این استان به عطر شهید و شهادت شد.

وی بیان داشت: برای بهره مندی هر چه بیشتر ازاین فضا ، مقررشد یادواره های شهدا به صورت تخصصی و با هدف معرفی شهدای بخش های مختلف به جامعه و نسل جوان برگزار شود.

بیانی ادامه داد: تاكنون دو یادواره شهدای مخابرات و شهدای تخریب چی به صورت تخصصی در استان فارس برگزار شده است و یادواره شهدای اطلاعات ، سومین این یادواره هاست.

بیانی ، اظهاركرد: یادواره' شهدای عرصه گمنامی' ویژه شهدای اطلاعات یگان رزم در دوران دفاع مقدس است و یادواره شهدای سرباز و شهدای زن نیزدرآینده نزدیك در استان فارس برگزار خواهد شد.

بیانی گفت: ستاد برگزاری یادواره شهدای اطلاعات استان فارس از روزهای نخست سال 91 راه اندازی و با بهره گیری از شش كمیته رسانه وروابط عمومی، پشتیبانی، سركشی از خانواده شهدای اطلاعات، جمع آوری مستندات، تالیف و تدوین و فرهنگی و تبلیغات ، آغاز به كار كرد.

وی افزود: این یادواره با اهدافی از جمله زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار، شهید و شهادت، تبیین مجاهدت ها و زحمات نیروهای اطلاعات در دوران دفاع مقدس، تجلیل از خانواده های شهدای اطلاعات و معرفی شهدای اطلاعات به جامعه برگزار می شود.

بیانی ادامه داد: الگوسازی برای جوانان و معرفی الگوهای برتر به جامعه، جمع آوری اطلاعات مربوط به شهدای اطلاعات و تهیه بانك جامع مربوط به شهدای اطلاعات استان فارس از دیگر اهداف برپایی این یادواره است.

معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس افزود: از بین شهدای این استان 295 شهید متعلق به حوزه اطلاعات شناسایی هستند وبا توجه به ضعف دركسب آمارواطلاعات مربوط به شهدای این بخش، پیش بینی می كنیم این آمار افزایش یابد.

وی ادامه داد: از این تعداد 31 شهید مربوط به اداره كل اطلاعات، چهارشهید ناجا، دو شهید ارتش و 257 شهید متعلق به بسیج و سپاه است و دراین یادواره از خانواده های این شهیدا ، تجلیل خواهد شد.

بیانی افزود: فعالیت هایی از جمله تهیه تمبراختصاصی این یادواره، طراحی و چاپ نشریه 'چشمان آسمانی'، تهیه تندیس، ساخت سرود اختصاصی شهدای عرصه گمنامی، راه اندازی سامانه پیامكی و راه اندازی سایت گمنامان، برای این یادواره تدارك دیده شده است.

وی اضافه كرد: همچنین تهیه تابلو فرش عكس شهدای اطلاعات فارس، رونمایی ازهشت جلد كتاب و تهیه شناسنامه شهدای اطلاعات از دیگر برنامه هایی است كه برای این یادواره مهیا شده است.ك/2

7382 /679