۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۰
کد خبر: 80493176
T T
۰ نفر

ساخت دستگاه هشداردهنده سكته در آلمان

۲۰ دی ۱۳۹۱، ۱۷:۱۰
کد خبر: 80493176
ساخت دستگاه هشداردهنده سكته در آلمان

برلين - گروهي از پزشكان متخصص قلب يك مركز پزشكي در شهر فرايبورگ آلمان موفق به ساخت دستگاهي شدند كه با قرار گرفتن در بدن،قادر خواهد بود بيماران قلبي را از ايست قلبي (سكته) آگاه كند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمانی این دستگاه كه برای اولین بار در اروپا بدست متخصصان آلمانی ساخته و مورد آزمایش قرار گرفته است قادر خواهد بود به میزان قابل ملاحظه ای خطرات ناشی از سكته های ناگهانی در بیماران قلبی را كاهش دهد.

براساس این گزارش،دستگاه هشدار دهنده سكته به اندازه یك باتری كوچك است كه با قرار گرفتن زیر پوست در سمت چپ قفسه سینه و درقسمت بالایی قلب،هرگونه تغییر وضعیت و نوسان در عملكرد قلب را كنترل كرده و با ارسال علائم هشدار دهنده به بیمار اطلاع می دهد.

برای دریافت پیام های ارسال شده از سوی دستگاه هشدار دهنده،گیرنده ای طراحی شده كه در اختیار فرد مبتلا به بیماری قلبی گذاشته می شود تا هشدارها را دریافت و ثبت كند.

با روشن شدن هركدام از دو لامپ ریز هشدار دهنده دستگاه گیرنده، بیمار از وضعیت قلبی خود آگاهی یافته و هر لامپ روشن مشخص كننده میزان حاد بودن شرایط خواهد بود،اینكه بیمار به پزشك مراجعه كند یا با سرعت به بیمارستان منتقل شود.

نام این دستگاه ' محافظ ' گذاشته شده و قرار است درمورد بیمارانی كه از خطر پذیری بالایی برای قرار گرفتن در معرض سكته قلبی برخوردارند و همچنین بیماران با قندخون بالا و یا كسانی كه به گرفتگی عروق مبتلا هستند استفاده شود.

به گفته دكتر 'ماكسیمیلیان هارتمن' از مركز قلب فرایبوگ،درحال حاضر تنها تعدادی از بیماران به صورت گزینش شده دراین مركز تحقیقاتی از این دستگاه استفاده می كنند و نمونه های ساخته شده عملكرد خوبی از خود نشان داده و قرار است بعد از انجام آزمایش های نهایی و تولید انبوه به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

اروپام** 2051** 1701
۰ نفر