۲۱ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۳۰
کد خبر: 80494468
T T
۰ نفر
برگزاري يادواره هاي شهدا، معرفي الگوهاي برتر به جامعه است

شيراز- دبيرنخستين يادواره شهداي اطلاعات استان فارس گفت: يكي ازاهداف عمده برگزاري يادواره هاي شهدا، معرفي الگوهاي برتر به جامعه است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم بیانی روزپنجشنبه درنخستین یادواره شهدای اطلاعات فارس درشیراز افزود: شهدا چشم و چراغ ما برای حركت درمسیرخدا هستند و برگزاری این گونه یادواره ها، تكلیفی مقدس و حداقل كاری است كه به پاس ایثارگری های آنان انجام می دهیم .

وی ادامه داد:این یادواره هم با اهدافی ازجمله زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار، شهید و شهادت، تبیین مجاهدت ها و زحمات نیروهای اطلاعات و معرفی شهدای واحد اطلاعات به جامعه برگزار شده است.

وی بیان كرد: جمع آوری اطلاعات مربوط به شهدای اطلاعات و تهیه بانك جامع مربوط به این شهدا ازدیگر اهداف برپایی این یادواره است.

وی اضافه كرد: از بین شهدای این استان 295 شهید متعلق به حوزه اطلاعات شناسایی هستند كه از این تعداد 31 شهید مربوط به اداره كل اطلاعات، چهارشهید ناجا، دو شهید ارتش و 257 شهید متعلق به بسیج و سپاه است.

در این یادواره از شناسنامه شهدای اطلاعات، تمبراختصاصی، تندیس وهشت كتاب با عنوان هایی از جمله دیدار با ملائك، همسایه آفتاب، قهرمانان گمنام، دایره المعارف اطلاعات، جلوترازخاكریزوگزارش شناسایی از 1363 - 1367 رونمایی شد.

نخستین یادواره شهدای اطلاعات فارس با عنوان 'شهدای عرصه گمنامی ' با حضور خانواده های شهدا و مسوولان این استان درحسینیه عاشقان ثارالله شیراز برگزار شد.ك/2

7382 /679