۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۱۴
کد خبر: 80499622
T T
۰ نفر
تجليل از استاد محمد سرير با حضور بزرگان عرصه هاي مختلف هنربرگزار شد

تهران - سالن استاد شهناز خانه هنرمندان دوشنبه شب ميزبان اساتيد و فعالان حوزه هنر براي تجليل و پاسداشت از موسيقيدان پيشكسوت محمد سرير بود .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا ،دراین مراسم كه در قالب برنامه های 'سرو هنر' خانه هنرمندان برگزار شد در ابتدا، استاد غلامحسین امیر خانی خوشنویس معاصر ایران به صداقت محمد سریر اشاره كرد و افزود : همین راستی در رفتار و اندیشه این هنرمند موجب شده آثار وی ماندگار بماند و مخاطبان نیز از موسیقی ساخته شده توسط وی استقبال می كنند .

وی ادامه : سرزمین ما پر از استعدادهای درخشان است كه محمد سریر از جمله آنان به شمار می رود كه با استفاده از قابلیت های هنر موسیقی ظرفیت های سطح بالای هنری ایران را به تصویر می كشد .

در بخش دیگری از این مراسم ' حمیدرضا نوربخش' مدیرعامل خانه موسیقی در خصوص محمد سریر سخنرانی كرد و گفت : باعث افتخار است كه ما می توانیم همچنان در مجموعه خانه موسیقی از تجربیات این استاد گرانقدر در راستای اعتلای موسیقی كشور استفاده كنیم.

وی اظهار داشت : باید از خانه هنر مندان تشكر كرد كه با تلاش خود بر تهیه مراسمی به منظور تقدیر از این استاد برآمد تا گوشه ای از زحمات وی مورد تقدیر قرار گرفته باشد .

در ادامه این برنامه شاگردان استاد سریر قطعه موسیقی «ایران» كه كاری ماندگار از استاد محمد سریر و محمد نوری است را به اجرا درآوردند.

برادران محمدی نوازندگی این قطعه را برعهده داشتند و محمدرضا صادقی این اثر را خواند.

'پرویز كلانتری' نقاش برجسته به عنوان یكی دیگر از سخنرانان این مراسم افزود : محمد سریر سال 57 همزمان با شكل‌گیری انقلاب سرپرست كنسولگری ایران را در وین برعهده داشت. سریر كه جوانی روشنفكر بود انقلاب را به خوبی درك كرد و همه چیز را زیرنظر داشت.

وی ادامه داد:‌ محمد سریر عملگرا، مصحلت‌اندیش، دارای تفكر عاقلانه و تجربه سیاسی است ،اما به نظر من مدیریت در حوزه هنری پیچیدگی های خاص خود را دارد هنر این موسیقیدان این بود كه توانست با گفت و گو راهكارهای مناسبی برای حل مشكلات هنری جامعه ارائه دهد .

'هوشنگ كامكار' از دیگر سخنرانان این مراسم اظهار داشت:‌ یكی از خصوصیات بارز این هنرمند مسئولیت پذیری در حركت های اجتماعی و خیرخواهانه است كه هنرمندان برای حركت درست باید از این استاد الگو برداری كنند .

'محمدرضا فروتن' بازیگر سینما در خصوص محمد سریر شخنرانی كرد و افزود : استاد محمد سریر نمونه‌ای از یك انسان آشنا با خویشتن خود است كه این مهم در هنر استاد نمایان است.

فروتن تصریح كرد:محمد سریر استادی است كه زندگی هنری را پذیرفته و با گذشت و عاشق پیشگی تمام توان خود را در راه مقوله ای كه دوست داشت به كار گرفت .

در ادامه این مراسم تریو ساخته شده شاهین فرهت با نام محمد سریر اجرا شد .

محمد سریر در پایان مراسم نشان هنری خود به منظور یك عمر فعالیت در عرصه موسیقی را از 'عزت‌الله انتظامی' از بازیگران پیشكسوت عرصه سینمای كشورمان دریافت كرد .

'محمد سریر' پس از دریافت جوایز كه با تشویق حاضران همراه بود افزود : آرزو دارم عمرم اجازه دهد تا كارهای نیمه تمام خود در موسیقی را به پایان برسانم.

سریر در پایان از از هنرمندان عرصه موسیقی و سینمایی كشور برای حضور در این مراسم تشكر و قدردانی كرد.

فراهنگ (3) ** 9252 ** 1418
۰ نفر