۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۰۴
کد خبر: 80500485
T T
۰ نفر
نيروگاه برق تربت حيدريه به همت سرمايه گذران بومي احداث شود

تربت حيدريه- معاون استاندار خراسان رضوي و فرماندار ويژه تربت حيدريه گفت: انتظار و اصرار داريم نيروگاه سيكل تركيبي اين شهرستان به همت و تلاش سرمايه گذاران بومي به سرانجام برسد.

'حسن فتحی نیا' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: احداث نیروگاه برق این شهرستان كه از مصوبات دور دوم سفر رییس جمهوری به تربت حیدریه است با مشكل جذب سرمایه گذار روبرو است.

وی گفت: با تعدادی از سرمایه گذاران بومی و غیر بومی جلسات متعددی در خصوص راه اندازی نیروگاه برق انجام شده كه هنوز به نتیجه قطعی نرسیده كه می طلبد سرمایه گذاران بومی شهرستان تربت حیدریه در این خصوص اقدام كنند.

فرماندار ویژه تربت حیدریه اظهار داشت: دولت مجوز احداث نیروگاه را به بخش خصوصی در این شهرستان داده كه مقرر شده است ، بخش خصوصی حدود 300میلیون یورو برای اجرای آن هزینه كند.

فتحی نیا افزود: برای احداث این پروژه، تامین ارز با قیمت مرجع برای سرمایه گذاری ممكن شده است.

وی بیان كرد: برای تخصیص ارز مرجع بانك عامل، سرمایه گذار را موظف می كند كه 15 درصد سرمایه گذاری طرح را به عنوان آورده به پروژه تزریق كند و ما بقی آن از سوی دولت در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

او بیان كرد: با احداث این نیروگاه در تربت حیدریه، در فاز اول حدود 500 مگاوات برق تولید می شود كه برای صنایع این شهرستان از جمله واحد فولاد و سایر صنایع كه در آینده احداث و توسعه پیدا می كند، مهم و ضروری است.

2691/659