خليفه كل ارامنه آذربايجان: وحدت ارامنه با ملت مسلمان ايران ديرينه و ناگسستني است

تبريز- خليفه كل ارامنه آذربايجان گفت: وحدت و يكدلي ارامنه با ملت مسلمان ايران ديرينه و ناگسستني است.

' گریگور چیفتچیان ' روز سه شنبه در دیدار با استانداران سیونیك ارمنستان و آذربایجان شرقی، افزود: بدون تردید این نوع روابط حسنه و مسالمت آمیز برای كشورهای دیگر مایه حسرت است.

وی گفت: ارامنه و مسیحیان ایرانی در كنار هموطنان مسلمان خود در شهرها و نقاط مختلف بدون كوچكترین مشكلی زندگی می كنند و این موضوع می تواند برای كشورهای دیگر الگویی از همزیستی مسالمت آمیز باشد.

چیفتچیان اضافه كرد: بدون تردید در هیچ نقطه ای از جهان كه پیروان ادیان مختلف حضور دارند، چنین تعامل، نزدیكی و روابط تنگاتنگ اجتماعی و فرهنگی كه امروز در ایران شاهد آن هستیم، وجود ندارد.

وی همكاری دو كشور ایران و ارمنستان را مایه خیر و بركت برای ملت های دو طرف عنوان و اظهار كرد: روابط سیاسی در كنار روابط دوستانه اقتصادی، صنعتی و كشاورزی دوجانبه می تواند آینده ای روشن و بسیار درخشان را برای منطقه رقم بزند.

چیفتچیان ادامه داد: در حال حاضر جهان دچار تغییر و تحولات بسیار عمیق سیاسی و اجتماعی شده است كه بسیار گسترده و البته می تواند منشاء اثرات مفید باشد.

وی یادآوری كرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان باید از چنین وضعیتی در جهان كنونی برای تحكیم پیوندهای دوستانه خود بهره برداری كنند.

چیفتچیان از ارامنه تبریز و آذربایجان به عنوان نمایندگان كشور دوست و همسایه ارمنستان یاد كرد.

وی افزود: ارامنه این منطقه از ایران فراتر از یك قشر محلی بوده و وحدت مثال زدنی با هموطنان مسلمان خود دارند.

7236/587