۲۹ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۴۸
کد خبر: 80504321
T T
۰ نفر
خطيب جمعه اروميه: پيروزي انقلاب ايران نقطه عطفي در بيداري كشورها است

اروميه - امام جمعه موقت اروميه گفت: با گذشت 34 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، شاهد بيداري كشورهاي اسلامي هستيم كه اين امر از بركات الگوپذيري ملت هاي مسلمان و ستم كشيده منطقه از ايران اسلامي است.

حجت الاسلام 'سیدمحمد فخری' در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: تمام ملت های جوامع اسلامی به این باور رسیده اند كه مسلمانان سراسر جهان مقدسات مشتركی همچون قرآن مجید، خانه خدا و پیامبر اسلام (ص) و عترت آن حضرت دارند كه موجب اتحاد و همدلی شده است.

وی اظهار كرد: خداوند همواره انسان ها را به همدلی و وحدت و چنگ زدن به ریسمان الهی دعوت كرده و از تفرقه و نفاق منع كرده است.

حجت الاسلام فخری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارك ربیع الاول كه مصادف با میلاد مبارك پیامبر اكرم (ص) و گرامیداشت هفته وحدت است، گفت: پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (ص) با رسالت مهمی كه از سوی خدواند متعال بر عهده داشت، همواره انسانها را در مسیر هدایت به سوی كمال و خوشبختی سوق داده است.

وی در ادامه با اشاره به دو مناسبت فرا رسیدن هفته هوای پاك و هفته شوراهای اسلامی آموزش و پرورش گفت: بهره مندی از محیط زیستی پاك و بی آلایش حق طبیعی همه انسانهاست كه با مشاركت مردم و مسئولان می توانیم شاهد بهره مندی از آن باشیم.

وی همچنین افزود: آموزش و پرورش یك نهاد علمی و مقدس است كه در تمامی مقاطع آموزشی و تربیتی فرزندان این مرز و بوم تلاش می كند و مسئولان این حوزه رسالت خطیر و مهمی را برعهده دارند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اضافه كرد: دیدار برخی از علمای استان با مقام معظم رهبری، مجتهدان و بزرگان حوزه علمیه قم و رییس جمهوری طی چند روز گذشته از اتفاقات مهم و تاثیرگذار در آذربایجان غربی بود.

7126/581/508
۰ نفر