۳۰ دی ۱۳۹۱، ۹:۲۷
کد خبر: 80504910
T T
۰ نفر
ايجاد شبكه هاي اجتماعي ويژه زائران

تهران - نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت از راه اندازي شبكه‌هاي اجتماعي ويژه رائران خبرداد و گفت: در تلاش هستيم با راه اندازي شبكه‌هاي اجتماعي، ارتباط زائران را با برنامه‌هاي فرهنگي استمرار بخشيم و همه زائران با آن مرتبط شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع حج، حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسگر در جمع زائران عمره مفرده حضور روحانیان در كاروان‌ها را بسیار ضروری است، افزود: متاسفانه برخی بدون توجه به این ضرورت از اعزام روحانیان در كاروان‌ها انتقاد می‌كنند و آن را زیر سوال می‌برند؛ در حالی كه اگر روحانی در كاروان نباشد، مردم در انجام اعمال خود مضطر می‌شوند.

قاضی عسگر تاكید كرد برخی در تلاش هستند تاثیر برنامه‌های فرهنگی را كم‌رنگ جلوه دهند در حالی كه براساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امور فرهنگی بر همه چیز مقدم است، اگر اعزام زایران به شهرهای مذهبی و اماكن مقدس سبب تحول فرهنگی در زایر نشود،‌ آن سفر فایده‌ای نخواهد داشت.

وی، یكی از موثرترین فعالیت‌های فرهنگی را حضور روحانیان در عمره و حج دانست و ادامه داد: انس با روحانیت باعث توسعه فرهنگ اهل بیت علیهم السلام می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی، از حضور كاروان‌های دانشجویی و عمره دانشگاهیان حمایت كرد و افزود: امروز در سایه اعزام عمره گزاران دانشجویی و دانشگاهی، تحولات فرهنگی خوبی در دانشگاه ها صورت گرفته است. بدانیم كه تحول در دانشگاه، تحول در جامعه است.



** راه اندازی رشته تحصیلی حج در دانشگاه

حجت الاسلام قاضی عسگر، راه‌اندازی رشته حج و زیارت در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد را از دیگر طرح‌های اجرایی شده بعثه در دو سال اخیر برشمرد و اضافه كرد: خوشبختانه نیروهای متخصص و كارآمدی در این زمینه تربیت می‌شوند كه تا چند سال آینده شاهد حضور كارشناسان و متخصصان متبحری در این حوزه خواهیم بود.

وی از ارایه طرح‌های مختلف فرهنگی و زیارتی بعثه مقام معظم رهبری به منظور خدمت رسانی بهتر به زایران نیز خبر داد و افزود: كمك به احداث ترمینال حجاج و راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری برای تهیه سوغات زایران در ایران از جمله طرح‌های مهمی بود كه در دیدار با رییس جمهوری مطرح و وی نیز از آن‌ استقبال كرد.



**نباید به بهانه غنا و قوت تشیع، در برابر تهاجمات سكوت اختیار كنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب، با بیان این كه شبكه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی به صورت شبانه‌روزی هجمه‌های گسترده‌ای را علیه شیعیان آغاز كرده‌اند تا بتوانند از این طریق به مكتب غنی و قوی شیعه ضربه‌ وارد سازند، خاطر نشان كرد: مكتب شیعه هرگز با این تبلیغات واهی و بی‌ارزش دشمنان تضعیف نمی‌شود.

وی، با تاكید بر این كه نباید به بهانه غنا و قوت تشیع در برابر تهاجماتی كه علیه تشیع انجام می شود، سكوت كرد، گفت: باید ما هم به صورت شبانه‌روزی از طریق رسانه‌های مختلف گفتاری، شنیداری و مكتوب، پاسخ‌های مستدل و منطقی را ارایه داده و مردم را در برابر این تهاجمات بیمه كنیم.

قاضی عسگر، به ضرورت حضور روحانیون در برنامه‌های آموزشی بعثه اشاره كرد و افزود: به روز رسانی اطلاعات و آشنایی بیشتر با مسایل و مناسك عمره برای روحانیان بسیار ضروری است؛ همه عزیزان باید تلاش كنند در برنامه‌های آموزشی حضور جدی داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب، همچنین ارتباط هر چه بیشتر روحانیان، پژوهشگران و محققان حوزوی با پژوهشكده حج و زیارت را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه تاكنون فعالیت‌های شایانی در این پژوهشكده انجام شده است و پاسخگویی به شبهات از جمله این اقدامات است.

وی، كشتار بی‌رحمانه مسلمانان در سوریه، عراق، بحرین و لیبی را به شدت محكوم كرد و افزود: كشتارهای شیعیان و مسلمانان به بهانه‌های واهی توسط برخی افراد مغرض صورت می‌گیرد؛ از این‌رو فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی روحانیان كاروان‌ها باید با تدبیر بیشتری صورت بگیرد تا بهانه به دست معاندان ندهد.

اجتمام ** 1429 ** 1569
۰ نفر