۱ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۱۳
کد خبر: 80506357
T T
۰ نفر
طرحهاي مرتعداري از تسهيلات بخش كشاورزي برخوردار مي شود

سمنان - مسوول بهره برداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: با تصويب ستاد توسعه بخش كشاورزي اين استان طرحهاي مرتعداري از تسهيلات بانكداري اين بخش نيز برخوردار مي شود.

'رضا ملابراری' روز یكشنبه در گفتگویی افزود: با توجه به فرصت كم باقی مانده از سال جاری برای استفاده از تسهیلات، مرتعداران و مجریان طرحهای مرتعداری باید در اولین فرصت به ادارات تابعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مراجعه كنند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به نرخ پایین تسهیلات ارائه شده در این بخش و استفاده نكردن از این طرح، سایر بخش های كشاورزی به دنبال جذب تسهیلات هستند.

ملابراری بهره برداری اصولی از مراتع را گامی در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و از بهره برداران عرصه های منابع طبیعی استان سمنان خواست قبل از هر گونه بهره برداری گیاهان داروئی ارزش داروئی، خوراكی و صنعتی كه در مراتع و جنگل های استان سمنان وجود دارند برای حفظ ، احیا، و توسعه و نیز بهره برداری اصولی ضمن مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها پس از تهیه طرح های مربوطه و هماهنگی های لازم با كارشناسان مجرب زمینه برداشت اصولی از این مواهب خدادادی را فراهم تا این ذخائر با ارزش برای آیندگان حفظ شود.

وی گفت: بهره برداری از محصولات غیرچوبی مرتعی استان سمنان در اجرای ابلاغ سیاست های اجرایی حفاظت، احیاء توسعه و بهره برداری و صادرات گیاهان داروئی و صنعتی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور مربوط به سالجاری دی ماه به پایان رسیده است.

ملابراری گفت:در فصل بهره برداری، اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و ادارات تابعه اقدام به صدور مجوز بهره برداری از محصولات استراتژیك مرتعی استان شامل كتیرا، باریجه، آنغوزه و وشا در اراضی مرتعی به وسعت چهار هزار هكتار كرد.

مسوول بهره برداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این اقدامات با اولویت بهره برداران بومی به مرحله اجرا در آمد و مراتع واجد الشرایط استان سمنان قابلیت بهره برداری بیش از پنج تن محصولات فرعی دارد.ك/3

599/608