۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۰۷
کد خبر: 80507491
T T
۰ نفر
گناباد يكي از پنج شهر دوستدار سالمند در كشور است

گناباد- رييس سازمان بهزيستي گناباد گفت: اين شهر يكي از پنج شهر دوستدار سالمند در كشور شناخته شده است.

'علی ستوسر' روز یكشنبه در نشستی خبری در محل مركز نگهداری از سالمندان گناباد افزود:این صفت با سنجش نسبت میان جمعیت سالمند و جمعیت عادی هر شهرستان به شهرستانهایی داده می شود كه بیشترین سالمند را به نسبت جمعیت خود دارا هستند.

وی افزود:هم اكنون در تنها مركز نگهداری از سالمندان گناباد فقط 35 سالمند نگهداری می شود كه از این تعداد سه نفر به صورت غیر یارانه ای و 32 نفر به صورت یارانه ای اداره می شوند و این مركز ظرفیت پذیرش پنج سالمند دیگر به صورت غیر یارانه ای را دارد.

او گفت:سالمندانی كه دولت برای نگهداری از آنان یارانه پرداخت می كند ماهیانه یك میلیون و 850 هزار ریال یارانه دریافت می كنند.

وی افزود:این مركز ابتدا در سال 1383 در شهر كاخك راه اندازی شد و از سال 1386 با خرید مكان در گناباد به این شهر انتقال یافت و با توجه به این كه مكان این مركز خریداری شده است اعضای هیات مدیره توانسته اند تغییرات و مناسب سازی هایی را در آن ایجاد كنند.

او گفت:با عنایت به اینكه تحرك داشتن از نیازهای سالمندان است، به زودی بخش فیزیوتراپی این مركز راه اندازی می شود.

وی افزود: 9 نفر از سالمندان حاضر در این مركز را مردان و 26 نفر آنان را زنان تشكیل می دهند و تعدادی از آنان گنابادی نیز نیستند و از اهالی شهرستانهای اطراف نظیر مشهد، سرایان و كاشمر و حتی مناطق دور همچون كرمانشاه می باشند.

وی افزود:هزینه نگهداری از هر سالمند به صورت آزاد در این مركز حداكثر ماهیانه چهار میلیون و 700 هزار ریال می شود كه البته معمولا خانواده ها بین دو میلیون و 500 تا سه میلیون و 500 هزار ریال بیشتر پرداخت نمی كنند.

رییس بهزیستی گناباد بر مناسب سازی فضاهای شهری برای سالمندان و افراد معلول تاكید كرد و گفت:متاسفانه در این زمینه،مسوولان شهری به مكاتبات این اداره توجه چندانی بدان نكرده اند.

1922/659