۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۲۰
کد خبر: 80518025
T T
۰ نفر
فرماندار: 51 طرح عمراني در دهه مبارك فجر امسال در مهاباد به بهره برداري مي رسد

مهاباد - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مهاباد گفت: در دهه مبارك فجر امسال 51 طرح زيربنايي، عمراني ، كشاورزي، خدماتي، آموزشي و عمران شهري در اين شهرستان مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت .

خضر كاك درویشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 590 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

وی مهمترین این طرح ها را اتصال مهاباد به راه آهن سراسری كشور با افتتاح قطعه راه آهن میاندوآب به مهاباد بطول 38 كیلومتر اعلام كرد كه با اعتباری بالغ بر 365 میلیارد ریال

احداث شده است و با حضور مقامات كشوری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

كاك درویشی بهره برداری از 228 واحد مسكن مهر ، سوله بزرگ ورزشی و یكباب مجتمع فرهنگی و هنری دانشگاه پیام نور ، تامین آب آشامیدنی روستاها، مقاوم سازی مساكن روستایی، ساجتمان های مددجویی و واحدهای آموزشی را از دیگر طرح های آماده بهره برداری در این ایام عنوان كرد .

وی گفت: به همین مناسبت بهره برداری از 29 طرح كشاورزی شامل آبیاری تحت فشار، پرواربندی گوساله و مرغداری گوشتی نیز در این شهرستان افتتاح خواهد شد .

فرماندار مهاباد اضافه كرد: در كنار این طرح ها 350 ویژه برنامه متنوع فرهنگی و هنری نیز در این ایام با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان این شهرستان به مناسبت سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد .

584/583