۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۸
کد خبر: 80518232
T T
۰ نفر
ارزش هاي معنوي عشاير استان كرمان در تهران معرفي مي شود

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: ارزش هاي معنوي عشاير استان كرمان در جشنواره ملي صداي عشاير، معرفي و شناسانده مي شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، 'حسین شمس الدینی' افزود: بیش از 30 غرفه جشنواره ملی صدای عشایر در حوزه های مختلف به استان كرمان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: غرفه هایی نیز برای معرفی ارزش های معنوی این بخش از جامعه، بخصوص شهدا، ایثارگران و دیگر مفاخر اختصاص یافته كه در نوع خود بسیار جالب و جذاب است.

شمس الدینی از حضور جمع زیادی از عشایر استان كرمان در این جشنواره خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، عشایر استان به برپایی سیاه چادر، معرفی آداب و رسوم، اجرای مدرسه عشایری، نمایش لباس‌ های محلی، وسائل زندگی، غذاها و شیرینی جات، صنایع دستی و هنرهای سنتی در كنار عشایر استان‌ های دیگر اقدام می‌ كنند.

وی با اشاره به اینكه هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی استان كرمان به عرضه خدمات خود می پردازند، بیان كرد: در این جشنواره ملی جاذبه ‌های طبیعی، مذهبی و گردشگری استان كرمان نیز به علاقه مندان معرفی می شود.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان با اشاره به اجرای نواهای سنتی شهرستان های جنوبی استان كرمان، گفت: نمایش آیینی چاووش‌ خوانی و پرده ‌خوانی‌ عشایری از دیگر برنامه های این جشنواره است.

جشنواره ملی صدای عشایر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی از چهاردهم تا هجدهم بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌ شود.ك/1

7440/8154/2624