۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80518456
T T
۰ نفر
هزار و 837 دانش آموز قزويني درآزمون الميپادهاي علمي ثبت نام كرده اند

قزوين- معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين از ثبت نام هزار و 837 دانش آموز قزويني در آزمون هاي مرحله اول المپيادهاي علمي دانش آموزي خبر داد.

'سعید پای نبرد' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دانش آموز در هفته رشته ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیك، كامپیوتر و نجوم با همدیگر شركت خواهند كرد.

وی با اشاره به رشد پنج درصدی ثبت نام دانش آموزان استان در این آزمون ها اضافه كرد: آزمون المپیادهای علمی در روز های 24 بهمن در رشته كامپیوتر، 25 بهمن در رشته های شیمی و نجوم، 26 بهمن در رشته ریاضی و زیست شناسی و 27 بهمن ماه در رشته های فیزیك و ادبیات برگزار می شوند.

پای نبرد ادامه داد: آزمون های المپیاد های علمی دانش آموزی هرساله توسط معاونت دانش پژوهان جوان به عنوان تنها مرجع برگزار كننده این المپیادها در سه مرحله برگزار می شوند.

وی اظهارداشت: برگزیدگان آزمون مرحله اول المپیادها در آزمون مرحله دوم كه در بهار سال 92 بصورت نیمه متمركز در مراكز استان ها برگزار می شود شركت می نمایند و برگزیدگان این مرحله نیز در تابستان سال 92 جهت شركت در یك دوره آموزشی به تهران دعوت شده و پس از تعیین نتیجه نهایی در این دوره آموزشی حائزین شرایط دریافت مدال در این دوره مشخص می شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: دارندگان مدال طلای كشوری از شركت در كنكور سراسری دانشگاه ها معاف هستند و به عضویت تیم المپیاد كشوری جمهوری اسلامی ایران در می آیند.

200 هزار دانش آموز در چهارده منطقه آموزشی استان قزوین تحصیل می كنند.

7388/ 614