۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80518657
T T
۰ نفر

رسانه ها مروج سبك زندگي ايران اسلامي باشند

۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80518657
رسانه ها مروج سبك زندگي ايران اسلامي باشند

شهركرد- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت:رسانه ها مروج سبك زندگي ايران اسلامي در جامعه باشند.

به گزارش ایرنا،'حسین گنجی'روز دوشنبه در نشست با هنرمندان و اصحاب رسانه افزود:شكل و سبك زندگی در بین مردم نواحی مختلف استان در كنار فرهنگ عامه، یك اصل پایدار در نمایش خصوصیات اجتماعی و فرهنگی است و رسانه ها آن را ترویج كنند.

وی یادآور شد:سبك زندگی هر جامعه نشان دهنده فرهنگ و هویت آن جامعه است كه از آن طریق،می توان به چگونگی ماهیت آن پی برد و بر این اساس توجه به این هویت بسیار ضروری و در ادامه فعالیت اجتماعی، حیاتی است.

وی تاكید كرد:برای اینكه زندگی سبك ایرانی اسلامی به صورت الگو وارد جامعه شود باید سبك الگوی سبك زندگی اسلامی در بین اقشار مختلف تبیین شود.

گنجی،آسیب شناسی خانواده به عنوان یكی از اركان مهم سبك زندگی در جامعه را از مهمترین موضوعات مورد توجه عنوان كرد و بر ضرورت بررسی جوانب مختلف فرهنگی و اثرگذاری آنها در مورد نهاد خانواده، تاكید كرد.

وی،اهمیت فرهنگ سازی در جامعه و نقش آن در كاهش آسیب های اجتماعی یادآور شد و گفت:برگزاری كارگاه های آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان در رابطه با خانواده و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها از مهمترین اقدامات فرهنگی برای به توجه به سبك زندگی اسلامی است و برنامه ریزی برای كاهش آسیب های اجتماعی بویژه در خانواده ها، باید از نسل جوان آغاز شود.

گنجی گفت: زندگی سبك ایرانی اسلامی باید به صورت یك الگو در جامعه وارد شود و ترویج آن وظیفه عناصر فرهنگی است.

7359