۱۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 80520368
T T
۰ نفر
پوشش خدمات امدادگران اورژانس پيش بيمارستاني در حوادث ترافيكي 57 درصد است

تهران - رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور گفت: پوشش خدمات امدادگران اورژانس پيش بيمارستاني به آسيب ديدگان سوانح در حوادث ترافيكي 57 درصد است.

'غلامرضا معصومی'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به اینكه اورژانس به جاده های فرعی و روستایی ورود نمی كند و حوادث ترافیكی در این جاده ها 40 درصد كل حوادث كشور است، افزود: با توجه به وظیفه ذاتی مركز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشكی هر جا كه حادثه و حادثه دیده ای در هر كجای كشور به خدمات اورژانسی و فوریتی نیاز داشته باشد آن را با قید فوریت های امدادرسانی پوشش می دهیم.

وی گفت: این مركز در 9 ماهه اول سالجاری در مجموع یك میلیون و 748 هزار و 546 ماموریت امدادی برای نجات جان بیماران و مصدومان نیازمند در انواع حوادث و سوانح داشته كه این میزان نسبت به سال قبل 2.6 درصد افزایش نشان می دهد.

معصومی كاهش فوتی ها در تصادفات رانندگی و ترافیكی را نسبت به سال قبل را 10.4 درصد و در غیرتصادفی ها نیز 2.1 درصد اعلام كرد.

رییس اورژانس كل كشور ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری ماموریت های تصادفی شهری 2 درصد و ماموریت های تصادفی جاده ای 3.6 درصد كاهش داشته است.

این مقام مسوول در مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی كشور افزود: با تلاش نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی اعزامی به ماموریت های فوریتی آمار درمان در محل حادثه كه شاخص كیفی مهمی است در این مدت 4.8 درصد رشد یافته است.

اجتمام(4)**7029**1558
۰ نفر