۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۵۰
کد خبر: 80522704
T T
۰ نفر
75 برنامه فرهنگي كودكان و نوجوانان خراسان جنوبي طي دهه فجر اجرا مي شود

بيرجند- مدير كانون فكري و پرورشي كودكان و نوجوانان خراسان جنوبي گفت: در راستاي گراميداشت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 75 برنامه فرهنگي از سوي كميته كودك و نوجوان استان برگزار مي شود.

'عبد الرضا صمدی' روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی از برپایی ایستگاه قصه گویی و نقاشی طی دهه فجر خبر داد.

وی گفت: تهیه پازل خاك وطن، تهیه ماكت خاك وطن با گل سفال،جمع آوری خاطرات انقلاب، نمایشگاه كتب انقلابی، معرفی وقایع انقلاب و گلباران مزار شهدا همزمان با ورود امام خمینی(ره) از جمله برنامه های دهه فجر برای كودكان استان است.

وی با بیان اینكه همزمان با دهه فجر امسال جشنواره استانی عكاسی ویژه كودكان و نوجوانان در استان برگزار می شود، اذعان كرد: این جشنواره در 20 بهمن و در شهرستان نهبندان برگزار می شود.

مدیر كانون فكری و پرورشی كودكان و نوجوانان خراسان جنوبی از حضور كاروان های فرهنگی همزمان با دهه فجر در مناطق زلزله زده زهان خبر داد و گفت: زنگ انقلاب و جشن میلاد پیامبر اكرم (ص) نیز در این ایام در تمامی مهدهای استان برگزار می شود.

صمدی با بیان اینكه در ایام مبارك دهه فجر مسابقات مختلف و متنوعی در سطح استان ویژه كودكانو نوجوانان برگزار می شود، افزود: مسابقه معمای حدیث گلها، مسابقه ادبی هنری گلدان شقایق ها، مسابقه نقاشی، مسابقه نشریه دیواری و مسابقه ورزشی جام دهه فجر از جمله این مسابقات است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر امسال كارگاه های آموزشی مختلفی همانند؛ كارگاه آموزشی تئاتر كاغذی، كارگاه شعر و داستان، كارگاه آموزشی خلاقیت (بارش فكری)، كارگاه هم اندیشی انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری، كارگاه آموزشی مشاوره تحصیلی و شغلی، كارگاه آموزشی پرسش و پاسخ دینی، كارگاه آموزشی مشاوره تحصیلی و شغلی، كارگاه آموزشی 240 اصل خانوادگی در اندیشه شهید مطهری و كارگاه آموزشی روابط مطلوب بین اعضای خانواده برگزار می شود.

مدیر كانون فكری و پرورشی كودكان و نوجوانان خراسان جنوبی خاطر نشان كرد: شركت در راهپیمایی و برگزاری نمایشگاه عكس، مراسم زیارت عاشورا و غبار روبی مزار شهدا، اجرای موسیقی و نمایش خلاق گلها دهه فجر و پخش سرودهای انقلابی و جشن بهار پیروزی از دیگر برنامه های دهه فجر استان برای كودكان و نوجوانان است.665