۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۲۳
کد خبر: 80525914
T T
۰ نفر

اكران فيلم هاي جشنواره فجر در قم آغاز شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۲۳
کد خبر: 80525914
اكران فيلم هاي جشنواره فجر در قم آغاز شد

قم ـ اكران 18 فيلم از سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در استان قم شنبه شب براي مدت 10 روز در مجتمع 'وتوس' آغاز شد.

معاون فرهنگی هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه آغاز به كار این جشنواره در گفت وگو با ایرنا، خاطرنشان كرد: استان قم امسال نخستین بار میزبان جشنواره بین المللی فیلم فجر بوده و خود را برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد بزرگ سینمایی آماده كرده است.

'رسول موسوی نژادیان' با بیان اینكه اكران فیلم های جشنواره فیلم فجر تا 23 بهمن ماه در دو سالن سینمایی مجتمع وتوس ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: احتمال تمدید اكران فیلم ها وجود ندارد و سه یا چهار بار اكران هر فیلم می تواند پاسخگوی علاقه مندان باشد.

وی از پخش دیجیتال فیلم های فجر برای جلوگیری از كپی فیلم ها خبر داد و گفت: فیلم های جشنواره فجر برای اكران در استانها رمزدار شده و فقط قابلیت پخش در زمان تعریف شده را دارد كه این مساله امكان بروز جزیی مشكلات فنی را دارد كه تلاش خواهیم كرد، اكران فیلم ها با حداقل تغییرات انجام شود.

معاون فرهنگی هنری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینكه بلیت های سینما یك روز پیش از اكران فیلم ها فروخته می شود، تصریح كرد: محل فروش بلیت ها در مجتمع وتوس و در نگارخانه فرهنگ در خیابان شهیدان فاطمی(دورشهر) بوده و قیمت آن سه هزار و 500 تومان تومان است و برای دانشجویان 30 درصد تخفیف دارد و هدایایی برای خریدان بلیت هم در نظر گرفته شده كه ارزش آن پنج برابر بیشتر از هزینه بلیط خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری جلسات نقد و بررسی برخی فیلم های اكران شده با حضور كارگردان، تهیه كننده و بازیگران مطرح آن فیلم در این ایام خبر داد و افزود: در این جلسات شماری از منتقدان استانی و ملی و همچنین علاقه مندان به عرصه سینما حضور خواهند داشت.

موسوی نژادیان با بیان اینكه روز 30 بهمن ماه مراسم اختتامیه جشنواره استانی فیلم فجر با حضور رییس سازمان سینمایی كشور و دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در مجتمع وتوس قم برگزار می شود، خاطرنشان كرد: در این آیین از بهترین فیلم، كارگردان،نویسنده، بازیگر و نیز بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و همچنین از یكی از سینماگران مطرح كشور با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل می شود.

فیلم های'تابستان طولانی'، 'آفتاب مهتاب زمین'،'گام های شیدایی'،'بزرگ مردم كوچك'،'مروارید'، 'برلین 7-'،

'خاكستر و برف'، 'ترنج'، 'عقاب صحرا'، 'استرداد'، 'فرزند چهارم'، 'سر به مهر' و 'قصه عشق پدرم' از جمله فیلم های آماده اكران در مجتمع وتوس قم است.

استانهای فارس، همدان، كرمان، كردستان، قزوین، كرمانشاه، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی و قم میزبان سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در كشور هستند.

8146/1535
۰ نفر