۱۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۲
کد خبر: 80533765
T T
۰ نفر
شهدا مصداق ونمونه بارزعمل به آيات وفرامين الهي هستند

بوشهر- معاون تبليغي مركز آينده سازان كشور گفت: شهدا مصداق و نمونه بارز عمل به آيات و فرامين الهي هستند كه ياد آنان در گذر زمان غبار فراموشي و كهنگي نمي گيرد و در بعد معنوي آن بر افكار جامعه بسيار تاثير گذار است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شفیعیان دراولین یادواره پنج شهید دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی شهر كاكی استان بوشهر اظهاركرد: برگزاری یادواره شهدا یادآوری این موضوع است كه با تلاش چه كسانی اكنون اینجا هستیم و آیا اهداف آنها را كه رفته اند دنبال می كنیم؟

وی افزود: خودسازی و الگوبرداری دانش آموزان از زندگی شهدا باعث موفقیت آنان در دنیا و آخرت خواهد شد.

شفیعیان اضافه كرد: نسل جوان، آینده سازان ایران اسلامی هستند كه بایستی با قدم گذاشتن در مسیر شهدا ادمه دهنده راه آنان باشند و با مطالعه و دقت در زندگینامه و وصیت نامه شهدا و الگو قرار دادن شیوه زندگی آنان هیچ گاه از مسیر ارزش های متعالی منحرف نشوند.

معاون تبلیغی مركز آینده سازان كشور با اشاره به اخلاص و اخلاق شهدا گفت: اگر در سیره و منش شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس تحقیق كنیم به این نتیجه می رسیم كه در بین آنها اخلاص در عمل و اخلاق نیكو شاخص مهم بوده است و آنها به مقام قرب الهی دست یافته اند و شهادت نصیب آنها شده است.

شفیعیان تاكید كرد: انقلاب اسلامی ایران به بركت خون شهدایی به ثمر رسید كه با اعتقاد راسخ به ولایت و در پاسداری از آرمان های والای حضرت امام خمینی (ره) از جان خود مایه گذاشتند.

رییس اداره آموزش وپرورش منطقه كاكی با اشاره به وظیفه دانش آموزان در حفظ یاد ونام شهدا در مدارس گفت: برگزاری یادواره شهدا با بیان خاطرات و زندگینامه آنان و تبیین اهداف، معیار و ملاك شهدا سبب آشنایی نسل آینده با فرهنگ شهادت و گام نهادن در راه پرفروغ آنان می شود.

غلامحسین پور اكبری گفت: جوانان و بویژه دانش آموزان ما نیز باید همپای علم آموزی با حركت در مسیر تقوای الهی زندگانی و ارزش های شهدا را در زوایا و عرصه های مختلف زندگی خود به كار گیرند.

در این آیین به صورت نمادین پیكر یكی از شهدا تشییع وگروه دانش آموزی به اجرای مداحی پرداخت وپیام معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش وپرورش قرائت شد.

شهركاكی از توابع شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر واقع است. ك/2

7206/539