۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۷:۵۳
کد خبر: 80540437
T T
۰ نفر

هدف خلقت ، رسيدن انسان ها به قرب الهي است

۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۷:۵۳
کد خبر: 80540437
هدف خلقت ، رسيدن انسان ها به قرب الهي است

يزد - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: هدف نهايي خلقت ، رسيدن انسان ها به قرب الهي و كمال حقيقي است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله ' محمد رضا ناصری ' روز دوشنبه در آیین افتتاح پردیس های شهیدان پاك نژاد و فاطمه الزهرای دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: اصل حركت معلمی تربیت است و معلمان وظیفه دارند تا مسیر كمال را به دانش آموزان نشان دهند.

وی اضافه كرد: تا تزكیه و تهذیب نفس صورت نگیرد ، تعلیم نمی تواند راهگشای انسان برای رسیدن به كمال و سعادت حقیقی باشد .

امام جمعه یزد ، سردرگمی ، پوچی و بی هدفی را ویژگی دنیای مادی غرب دانست و افزود : خلقت جهان و انسان بیهوده نیست ، بلكه هستی با نظم و نظامی خاص در خدمت انسان است تا راه را برای هدایت و كمال او هموار نماید .

ناصری ، ایجاد دانشگاه فرهنگیان را یك حركت عظیم برای تربیت معلمینی متعهد ، مؤمن ، مقید ، آگاه و دلسوز در جمهوری اسلامی دانست و از دانشجویان خواست با تقویت ارتباط با خدا ، رشد عقلانی و بالا بردن توان علمی برای كسب فضایل معلمی تلاش كنند تا بتوانند نسل آینده را مطابق تعالیم اسلام و طراز جمهوری اسلامی تربیت نمایند .

همچنین استاندار یزد گفت: دانشگاه فرهنگیان محل تربیت معلمان انقلابی ، مجاهد و مجاهدپرور است كه با برخورداری از دیانت و سیاست اسلامی در مسیر ولایت فقیه ، معلمانی را تربیت می كند كه بتوانند دانش آموزان فردا را به خوبی پرورش دهند .

' محمدرضا فلاح زاده ' دانشجویان را به تقویت ایمان ، عمل صالح و فراگیری اسلام و دستورات آن سفارش كرد و از دانشجو ، معلمان خواست خود را به لباس تقوی ، تواضع و اخلاق نیكو آراسته كنند .

وی با تجلیل از شهدای انقلاب به ویژه شهدای معلم و شهیدان پاك نژاد ، از مسئولان خواست نام پردیس شهید پاك نژاد را به شهیدان پاك نژاد تغییر دهند .

استاندار یزد ، حماسه مردم در یوم الله 22 بهمن را ستود و آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان را تبریك گفت و برای 700 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان یزد آرزوی موفقیت نمود .

رییس پردیس شهید پاك نژاد دانشگاه فرهنگیان یزد از تحصیل 700 دانشجو ، معلم در 9 رشته كارشناسی پیوسته در این دو پردیس خبر داد و افزود : 500 نفر از معلمان نیز در رشته های ناپیوسته این دانشگاه تحصیل می كنند .

' احمد شیرزاد ' ، دانشگاه فرهنگیان را صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر دانست و اضافه نمود : تربیت معلم از محورهای توسعه پایدار هر كشور است كه می تواند اسباب عاقبت بخیری نسل آینده را فراهم نماید ك2

7536/1968