ساماندهي شناورها براي ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزي ضروري است

نوشهر- مديركل بنادر و دريانوردي مازندران خواستار ساماندهي شناورهاي مسافر بر ساحلي براي ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران در ايام تعطيلات نوروزي در اين استان شد.

' سیدنبی سیدپور ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به این كه فرصت چندانی به ایام تعطیلات نوروزی باقی نمانده است، گفت: دارندگان شناورهای ساحلی اعم از قایق موتوری و جت اسكی شماره گذاری شده از هم اكنون باید امكانات ایمنی برای جابه جایی مسافران و گردشگران را در سواحل فراهم كنند.

وی، فراهم كردن جلیقه و حلقه نجات و قرار دادن آن در اختیار مسافران و گردشگران را جزو وظایف دارندگان شناورهای ساحلی در این استان دانست و افزود: فعالان این بخش در صورت رعایت نكردن نكات ایمنی برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

مدیركل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: هفته پیش نشستی در این ارتباط با حضور شماری از مسوولان از جمله معاون عملیات دریایی دریابانی مازندران، مدیران عامل تعاونی قایق های تفریحی و معاون دریایی و بندری اداره كل بنادر و دریانوردی استان در این اداره كل برگزارشد و تصمیمات لازم دراین زمینه گرفته شد.

سیدپور، یكی از سیاست های بسیار مهم این نهاد ، توسعه گردشگری و افزایش سفرهای ایمن دریایی برای مسافران دانست و برای تحقق این مهم از همه مسوولان نهادهای مربوط و فعالان در این بخش خواستار همكاری بیش از پیش شد.

طبق آمار منابع رسمی، حدود دو هزار و 500 شناور اعم از قایق موتوری و جت اسكی در 180طرح سالمسازی شهرهای ساحلی مازندران فعالیت دارند.

مسیرساحلی مازندران حدود 338 كیلومتر طول دارد.ك/3

624/1654