۲۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 80544184
T T
۰ نفر
ده هزار جلد كتاب به مجموع كتابهاي كتابخانه هاي ماكو افزوده شد

اروميه - رييس اداره كتابخانه هاي عمومي ماكو گفت: امسال با توجه به استقبال و درخواست اعضاي كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان، 10 هزار جلد كتاب به مجموع كتابهاي كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان افزوده شد.

حسن اكبرزداه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این افزایش این تعداد كتاب، كتابهای موجود در كتابخانه های عمومی ماكو به 50 هزار و 600 جلد رسیده است.

وی اضافه كرد: هم اكنون سه باب كتابخانه در ماكو با زیربنای یك هزار و 500 متر مربع فعال است كه سه هزار و 400 نفر عضو آنها هستند.

وی اظهار كرد: امسال سهم نیم درصد شهرداری به مبلغ 220 میلیون ریال به حساب انجمن كتابخانه های ماكو واریز شده كه نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است.

اكبرزاده گفت: با تأمین اعتبارات لازم، كتابخانه های سیار در شهرستان ماكو راه‌ اندازی می‌شود تا تمام مردم از امكانات كتاب و كتابخوانی به صورت عادلانه برخوردار شوند.

وی اظهار كرد: با توجه به شرایط خاص شهرستان و دارا بودن تعداد 119 باب روستا و طولی بودن شهر راه‎اندازی كتابخانه سیار از ضرورتها است تا همه مردم ماكو به صورت یكسان از امكانات فرهنگی برخوردار شوند.

رییس اداره كتابخانه‌های عمومی ماكو اظهار كرد: افزایش زیربنای كتابخانه‌ عمومی های در این شهرستان با توجه به استقبال عمومی مردم از مطالعه در صورت تأمین اعتبار لازم فضای كتابخانه‎ ای ضروریست.

7125/581