۲۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 80544383
T T
۰ نفر
400 دانش آموز نيكشهري به مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام شدند

زاهدان - مدير آموزش و پرورش نيكشهر گفت: 400 دانش آموز پسر اين شهرستان در قالب كاروان راهيان نور به مناطق عملياتي بازمانده از دوران دفاع مقدس در جنوب كشور اعزام شدند.

'یونس اربابی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان از بخش های بنت، فنوج، لاشار و قصرقند در قالب 10 دستگاه اتوبوس به سمت مناطق عملیاتی جنوب كشور حركت كردند.

وی اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مناطق جنگی موجب آشنایی و درك بیشتر آنان از رشادت های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس می شود.

مدیر آموزش و پرورش نیكشهر بیان كرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، آشنایی نسل جوان انقلاب با فرهنگ آرمانی دفاع مقدس و برگزاری اردوی عملی آمادگی دفاعی مدارس در مناطق عملیاتی از مهمترین اهداف اعزام كاروان های راهیان نور به این مناطق است.

اربابی همچنین توسعه، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه كردن آن بین نسل جوان را از دیگر اهداف تشكیل ستاد كاروان راهیان نور برشمرد.

وی گفت: دانش آموزان نیكشهری در قالب كاروان راهیان نور به مدت شش روز از مناطق عملیاتی جنوب كشور به جامانده از جنگ تحمیلی شامل هویزه، اروندكنار، شلمچه و دهلاویه دیدن خواهند كرد. ك/3

7307 / 653