ايران تماميت ارضي بر جزاير تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي را قابل مذاكره نمي‌داند

تهران - كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به ادعاهاي امارات متحده عربي درباره جزاير تنب بزرگ، تنب كوچك و ابوموسي در بيانيه‌اي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران موضوع تماميت ارضي و حاكميت خويش بر جزاير فوق‌الذكر را قابل مذاكره نمي‌داند.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، در بیانیه روز سه شنبه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمده است: دولت جمهوری اسلامی ایران حاكمیت كامل خویش بر جزایر سه گانه ایرانی را موكدا مورد یادآوری قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی تدابیر و اقدامات به عمل آمده در این جزایر همواره مبتنی بر اصول حاكمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود تاكید كرده است: جمهوری اسلامی ایران مندرجات بیانیه صادره از سوی امارات متحده عربی را دخالت در امور داخلی خود تلقی كرده و مضمون و مفهوم آن را كاملا مردود می شمارد.

امارات متحده عربی در بیانیه‌ای تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برای سفر به جزایر سه گانه ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب كوچك را محكوم كرده بود.

دربیانیه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمده‌است: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست مودت و حسن همجواری با تمامی كشورهای همسایه را تعقیب كرده و بر همین اساس همچون گذشته از گفت و گوهای دو جانبه با دولت امارات متحده عربی به منظور بررسی راه‌های تقویت هر چه بیشتر مناسبات بین دو كشور و رفع سوء تفاهمات احتمالی استقبال می كند.

سیام (1)**1708**1478