۴ اسفند ۱۳۹۱، ۲۲:۳۵
کد خبر: 80555593
T T
۰ نفر
صنايعي كه براي دريافت تسهيلات مشكل وثيقه دارند ضمانت نامه دريافت مي كنند

شيراز- مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي فارس گفت: آن دسته از صنايعي كه براي دريافت تسهيلات از بانك ها با مشكل تامين وثيقه مواجه هستند از صندوق ضمانت سرمايه گذاري ضمانت نامه دريافت مي كنند.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، مهندس علی صداقت پور افزود: صدور ضمانت نامه های این صندوق با هدف حمایت از صنایع استان و برای اخذ تسهیلات بانكی انجام می شود.

وی، سقف صدور ضمانت نامه برای هر واحد صنعتی متقاضی تسهیلات را 10 میلیارد ریال اعلام كرد و ادامه داد: 50 درصد از اصل تسهیلات و سود آنها توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك تضمین و ضمانت نامه صادر می شود.

او اضافه كرد: تاكنون برای 37 واحد صنعتی در استان ضمانت نامه هایی به ارزش 170میلیارد ریال صادر شده و شركت شهركهای صنعتی فارس عنوان نخست كشور را در صدور ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی فارس گفت: واحدهای صنعتی كه با مشكل كمبود وثیقه مواجه هستند می توانند از این ظرفیت برای تامین كسری وثیقه خود برای دریافت تسهیلات استفاده مطلوب كنند.

صداقت پور، فراهم آوردن زمینه توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع كوچك، كوتاه كردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی و همچنین تسهیل در روند تضمین وثیقه های تسهیلات اعطایی بانكها و مو‌سسه های مالی و اعتباری به صنایع كوچك را از اهداف فعالیت این صندوق بیان كرد.

او گفت: امیدوارم با توسعه فعالیتهای این صندوق در فارس بتوانیم زمینه حمایت هر چه بیشتر از صنایع كوچك را فراهم كنیم.ك/1

678/ 667