۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 80557731
T T
۰ نفر
ايجاد يك ميليون و 470 هزار صندلي در ايام نوروز

تهران - مدير بازرگاني و برنامه ريزي قطارهاي شركت حمل و نقل ريلي رجاء گفت: در برنامه فروش بليت قطارهاي رجاء در ايام نوروز 92 بيش از يك ميليون و 470 هزار صندلي ايجاد شده است.

'مرتضی جعفری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از این تعداد صندلی ایجاد شده ، حدود یك میلیون و 170 هزار صندلی به صورت آنلاین به متقاضیان سفرهای نوروزی فروخته خواهد شد و مابقی نیز مربوط به قطارهای محلی است كه در ایستگاه های قطار در اختیار مسافران قرار می گیرد.

وی سپس با اشاره به شروع فروش اینترنتی بلیت قطارهای ایام نوروز 92 از ساعت 10 صبح امروز (یكشنبه) گفت: فروش بلیت های نوروزی مربوط به قطارهای رجاء است كه از امروز فروش اینترنتی آن آغاز شده و سپس از فردا نیز فروش بلیت به صورت آنلاین و همچنین از طریق یك هزار و 200 نمایندگی فروش بلیت رجاء آغاز خواهد شد.

جعفری در خصوص بلیت قطارهای بین المللی رجاء نیز اظهار داشت: فروش بلیت این نوع قطارها نیز از روز سه شنبه این هفته هشتم اسفندماه مربوط به بازه زمانی 24 اسفندماه تا 15 فروردین ماه 92 آغاز می شود.

مدیربازرگانی و برنامه ریزی شركت رجاء در ادامه به حمل خودرو توسط واگن های حمل خودرو رجاء اشاره كرد و گفت: متقاضیانی كه تمایل دارند خودروی خود را از طریق قطار به مقصد موردنظر حمل كنند، می توانند با مراجعه به آژانس های فروش ضمن تهیه بلیت برای خودروی خود نیز بلیت تهیه كنند.

وی افزود: حمل خودرو توسط واگن در بخش از مسیرها صورت می گیرد كه از آن جمله می توان به مسیرهای تهران - مشهد، تهران - اهواز، تهران - بندرعباس، تهران - یزد، تهران - اندیمشك، و برخی مسیرهایی كه قطار از تهران عبور نمی كنند مانند بندرعباس - مشهد، یزد - مشهد، كرمان - مشهد، اشاره كرد.

جعفری هزینه حمل خودرو توسط واگن را در مسیرهای مختلف متفاوت دانست و گفت: هزینه حمل خودرو متفاوت است و بستگی به مسیر دارد و در مسیرهای مختلف هزینه حمل خودرو بین 55 هزار تا 100هزار تومان است.

مدیربازرگانی و برنامه ریزی قطارهای رجاء سپس در خصوص قطارهایی كه درسامانه فروش نوروز امسال وجود ندارد، اظهار داشت: در موضوع فروش اینترنتی و آنلاین شركت رجاء، فروش قطارهای مربوط به 9 شركت مسافری انجام نمی شود.

جعفری افزود: بخشی از قطارهای تهران - مشهد، تهران - اهواز، تهران - یزد، تهران - كرمان و همچنین بخشی از قطارهای كمربندی مانند بندرعباس - مشهد، یزد - مشهد، كرمان - مشهد، اهواز - مشهد، كه مربوط به 9 شركت مسافری یاد شده است، در سیستم فروش رجا قرار ندارد.

به گفته ی وی، بلیت قطارهای مربوط به این شركت ها در سیستم فروش راه آهن قرار دارند كه از امروز عملیات فروش بلیت آنها نیز آغاز شده است.

مدیربازرگانی و برنامه ریزی قطارهای رجاء در ادامه در خصوص افزایش قیمت بلیت قطارها نیز گفت: در نوروز 92 قیمت بلیت قطارها نسبت به آنچه كه اكنون جاری است، تغییری نخواهد داشت.

جعفری همچنین در خصوص پاسخگویی قطارهای رجا به تمام تقاضای سفر اظهار داشت: چون همیشه تقاضای خرید بلیت قطار زیاد است ،بخش ریلی هیچگاه در سطح تقاضا، عرضه نداشته است.

وی سپس در ارتباط با افزایش تقاضا در نوروز 92 نسبت به نوروز سال 91 نیز گفت: در ایام نوروز امسال نیز افزایش تقاضا برای تهیه بلیت قطار خواهیم داشت ،چرا كه قیمت بلیت قطار نسبت به سایر وسایل حمل و نقل قابل مقایسه نیست و لذا به طور قطع افزایش تقاضا خواهیم داشت.

اقتصام (4) ** 1574 **1561