۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 80561182
T T
۰ نفر
يك مسوول قضايي از كاهش جرائم خاص و خشن در خراسان رضوي خبر داد

مشهد- معاون قضايي رييس كل دادگستري خراسان رضوي بدون توضيح آماري بيشتر از كاهش چشمگير جرائم خاص و خشن طي 10 ماهه امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال در اين استان خبر داد.

حجت الاسلام 'محمد فروتنی' روز سه شنبه در جلسه كارگروه رسانه و مطبوعات شورای هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان رضوی، افزود: رویكرد دستگاه قضایی در برخورد قاطع با جرائم خاص و خشن دستاوردهای بسیار خوبی داشته كه از جمله آنها می توان به كاهش چشمگیر این جرائم نظیر سرقت، كلاهبرداری، سرقت‌های مقرون به آزار، كیف‌قاپی و زورگیری در استان اشاره كرد.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ستاد مبارزه با جرائم خاص و خشن طی سنوات اخیر در دادگستری خراسان رضوی تشكیل شده و مسائل و مشكلات مختلف و نحوه قاطع با این جرائم در ستاد مذكور با حضور مسوولان و دست اندركاران ذیربط به طور خاص بررسی می شود.

او گفت: هم اكنون تعامل بسیار خوبی بین ارگانها و دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی خراسان رضوی برای تامین امنیت و برخورد با جرائم خشن وجود دارد.

حجت الاسلام فروتنی تامین امنیت آحاد جامعه را هدف نهایی دستگاه قضایی ذكر كرد و گفت: ارگانهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی و ستاد مبارزه با جرائم خشن با سارقین، زورگیران، تولید كنندگان و فروشندگان مشروبات الكلی، متجاوزان به عنف و افرادی كه با اقدامهای خود ذائقه جامعه را تلخ كنند، برخورد جدی می كند.

وی افزود: دستگاه قضایی و از جمله ستاد مبارزه با جرائم خاص استان خراسان رضوی برای تشدید برخورد و تامین امنیت مطلوب مردم در ایام تعطیلات نوروز برنامه ریزی و تدابیر خاصی را اتخاذ كرده است.

حجت الاسلام فروتنی گفت: در این مدت به مجرمان و زندانیان سابقه دار و افرادی كه سابقه انجام اقدامهای شرارت آمیز دارند، مرخصی داده نمی شود و یا تحت نظر خواهند بود.

وی افزود: شعبه هایی هم به طور كشیك در این مدت در دادگاههای بدوی و دادسراهای عمومی و انقلاب در مشهد و سایر شهرهای استان خراسان رضوی برای رسیدگی به پرونده های قضایی فعال خواهند بود.

معاون دادگستری استان خراسان رضوی گفت: با اشخاصی كه در چهارشنبه آخر سال مرتكب جرم و تخلف شده و یا امنیت و آرامش مردم و جامعه را به هم بزنند، به طور جدی برخورد می شود.

او نقش رسانه ها را در پیشگیری از وقوع جرم مهم ارزیابی كرد و از دست اندركاران آنها خواست نسبت به این مساله عنایت خاص داشته باشند.ك/2

7490/659