۹ اسفند ۱۳۹۱، ۶:۵۴
کد خبر: 80561920
T T
۰ نفر
سناي ايالت آركانزاس حمل سلاح را در دانشگاه  قانوني كرد

نيويورك – در حالي كه شكاف در آمريكا بر سر چگونگي مقابله با اپيدمي خشونت هاي مسلحانه عميق تر شده است، سناي ايالتي در آراكانزاس كه در اختيار جمهوريخواهان قرار دارد قانوني را تصويب كرده است كه به دانشگاهيان اين ايالت اجازه حمل سلاح را در دانشگاه خواهد داد.

به گزارش ایرنا این قانون كه روز دوشنبه با 31 رای موافق دربرابر 4 مخالف در سنای ایالت آركانزاس به تصویب رسید به كالج ها و دانشگاه های این ایالت اجازه می دهد كه مستقلا درباره ورود مسلحانه دانشجویان و استادان به محوطه دانشگاه تصمیم گیری نمایند.

بر اساس این قانون در صورت تصمیم گیری دانشگاه ها، دانشگاهیان می توانند با سلاح كه در زیر لباس آن ها مخفی شده است وارد دانشگاه شوند.

جمهوریخواهان در مجلس سنای آركانزاس اكثریت دارند.

تصویب این قانون جنجالی در حالی رخ می دهد كه پس از كشتار تكان دهنده مدرسه نیوتاون، بحث در آمریكا بر سر خشونت مسلحانه در این كشور بالا گرفته است.

دسامبر گذشته جوانی مسلح با ورود به یك مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت كانتیكت، 20 كودك 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

به دنبال این كشتار، فشار افكار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد كه باراك اوباما و برخی مقام های كنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در كشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

با وجود امضای لایحه پیشنهادی برای محدود كردن حمل سلاح توسط اوباما، بسیاری تردید دارند كه به دلیل نفوذ لابی اسحه در كنگره، این محدودیت ها تاثیر خاصی بر كاستن از تعداد تیراندازی ها و خشونت های ناشی از آن در این كشور داشته باشد.

اروپام 2251 **1908