۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۱۶
کد خبر: 80566860
T T
۰ نفر
بيشترين حجم تصفيه فاضلاب در كشور در آبفاي اصفهان انجام مي شود

اصفهان- معاون بهره برداري آبفاي استان اصفهان گفت: براي اينكه بهره برداران بتوانند در سال هاي خشك نياز به آب را برطرف كنند، استفاده از بازچرخاني آب با بهره گيري از پساب تصفيه خانه هاي فاضلاب اجرا شده و بيشترين حجم تصفيه فاضلاب در كشور در آبفاي اصفهان انجام مي شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شركت آب و فاضلاب استان اصفهان 'مجتبی قبادیان' افزود: در این شرایط كه با محدودیت قابل توجه منابع آبی روبرو هستیم تأمین نیاز آبی تمام بهره برداران امری دشوار است.

وی درباره كیفیت پساب تولیدی در تصفیه خانه ها گفت: آبفای استان در صدد است با بكارگیری فناوری نوین و نوسازی تجهیزات تصفیه خانه های فاضلاب گام مؤثری برای ارتقاء كیفیت پساب تولیدی بردارد كه این امر مستلزم تأمین اعتبارات كافی است.

به گفته وی با این وجود آبفای استان با صرف هزینه از محل اعتبارات تخصیص یافته تدابیری را جهت ارتقاء تجهیزات تصفیه خانه های فاضلاب اعمال كرد و هم اینك پساب تولیدی تصفیه خانه های فاضلاب آبفای استان مطابق با استانداردهای زیست محیطی است.

قبادیان اظهار كرد: از پساب در آبیاری درختان غیرمثمر به منظور بیابان زدایی استفاده می شود و فعالان صنعتی هم با بهره گیری از پساب نیاز آبی صنایع خود را تا حدودی برطرف می سازند.

وی گفت: تغییر سیستم هوادهی سطحی به عمقی در تصفیه خانه جنوب، ایجاد پوشش شناور ژئوممبران بر روی لاگون های بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب نایین، خرید تجهیزات و ساخت واحد آبگیری لجن در تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر، ساخت دانه گیر در تصفیه خانه فاضلاب شهرضا و گندزدایی تصفیه خانه های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، قهدریجان و نایین از جمله اقدامات برای افزایش كیفیت پساب تولیدی است.



وی با بیان اینكه آبفای اصفهان با همكاری شركت آب منطقه ای بخشی از پساب تصفیه خانه های شرق اصفهان، شاهین شهر و بهارستان را در اختیار شهرداری ها قرار می دهد، عنوان كرد: شهرداری برای توسعه كمربند فضای سبز و بیابان زایی در محور شرق از پساب این تصفیه خانه ها استفاده می كند.

د/7143/607