۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 80567839
T T
۰ نفر

اصفهان- مدير عامل سازمان عمران شهرداري اصفهان گفت: سالانه بيش از يك ميليون تن مصالح ساختماني در واحدهاي توليدي شهرداري توليد مي شود.

'اصغر كشاورزی راد' روز یكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری اصفهان به این میزان تولید بسنده نكرده و اقدام به كارهای پژوهشی و تولید مصالح نوین كرده است.

وی با اشاره به راه اندازی پژوهشكده راهسازی و بتن عمران شهرداری اصفهان اظهار كرد: این مركز تفاهمنامه های زیاد را با مراكز علمی و دانشگاهی برای انجام كارهای پژوهشی منعقد كرده است.

وی با بیان اینكه دستاوردهای این تحقیقات هم اكنون در مرحله آزمایش قرار دارد، ادامه داد: تولید آسفالت لاستیكی، بازالتی، الیافی و پلیمری چند نمونه از این دستاوردهاست.

وی به افزایش قیمت قیر و هزینه تمام شده آسفالت معابر و خیابان ها اشاره كرد و افزود: برای حل این مشكل استفاده از بتن و همچنین كاهش ضخامت آسفالت پیشنهاد و نمونه ای از آن به صورت آزمایشی در شهر اجرا شده است.

كشاورزی راد در باره سازمان عمران شهرداری اصفهان اظهار كرد: این سازمان با هدف خودكفایی شهرداری ها در ارائه خدمات عمرانی، خدماتی و تولیدی و تامین نیازهای عمومی شهرداری تشكیل شده است.

وی با بیان اینكه اجرای پروژه های عمرانی در شهر اصفهان و تولید مصالح در پروژه های عمرانی از جمله اقدامات این سازمان است، اظهار كرد: در 10 سال اخیر خدمات ارزنده ای در شهر انجام شده است.

وی از جمله این خدمات را اجرای تقاطع های همسطح و غیر همسطح، بزرگراههای صفه، شهید آقا بابایی، شهید دستجردی و شهید همت عنوان كرد.

كشاورزی راد، اجرای پل زیر گذر میدان امام علی(ع) را یكی از بزرگترین پروژه های سال جاری خواند و گفت: این پل یك طرح ملی است.

وی در باره واحدهای تولیدی مصالح صفه اظهار كرد: تولید مصالح مورد نیاز پروژه ها باعث كاهش مشكلات در این زمینه می شود.

وی اهداف راهبردی این سازمان را افزایش كیفیت اجرای پروژه های عمرانی، كاهش هزینه و زمان اجرای پروژه های شهری با رعایت تمام نكات ایمنی و فنی دانست.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان تصریح كرد: برای تحقق این اهداف و افزایش بهره وری میلیاردها ریال صرف خرید تجهیزات و امكانات واحدهای تولیدی شده است.

كشاورزی راد خرید كارخانه های آسفالت، خرید و بهینه سازی كردن دستگاههای سنگ شكن، ماشین آلات حمل و نقل و انتقال بتن و ماشین آلات راهسازی را از جمله پیشرفت های شهرداری اصفهان در این زمینه عنوان كرد.

وی اضافه كرد: احداث آزمایشگاه كنترل كیفیت مكانیك خاك و اخذ مجوز احداث آزمایشگاههای همكار برای بهبود كیفیت تولیدات مصالح ساختمانی از جمله خدمات شهرداری در چند سال اخیر بود.

وی به اخذ مجوز از اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان در زمینه تولید مصالح ساختمانی اشاره كرد و گفت: شهرداری اصفهان موفق به كاهش آلودگی های زیست محیطی و اخذ گواهینامه كاهش آلودگی هوا از اداره كل محیط زیست شد.

پ/7135/ 607