۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۳۴
کد خبر: 80570318
T T
۰ نفر

بجنورد - مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي گفت: در قالب اجراي طرح ويژه نظارتي نوروز 15 واحد صنفي اين استان به علت گران فروشي با حكم قانوني بسته شد.

'محمدمهدی مهاجریان مقدم' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: هشت واحد صنفی نیز به علت استمرار بر تخلفات، با نصب پرده گران فروشی بر سردر فروشگاه جریمه شدند.

وی اضافه كرد: در مجموع از آغاز طرح ویژه نوروز از اول اسفند تاكنون 340 متخلف صنفی در این استان با تشكیل پرونده جریمه شده اند.

وی میزان جرائم این واحدهای صنفی را یك میلیارد و 557 میلیون ریال اعلام كرد كه باید از سوی واحدهای صنفی متخلف به خزانه دولت واریز شود.

مدیركل تعزیرات حكومتی خراسان شمالی گفت: تمام واحدهای صنفی متخلف در قالب گشت های ویژه شناسایی و از طریق شعبه سیار در محل كسب و كار جریمه شدند.

مهاجریان مقدم افزود: بیشترین تخلف واحدهای صنفی استان در این مدت مربوط به واحدهای فروش كیف، كفش و البسه بوده كه نیاز اصلی مردم در آستانه سال نو محسوب می شود.

وی اضافه كرد: گشت ویژه نوروزی در صبح و عصر بر واحدهای صنفی استان بخصوص در شهر بجنورد نظارت می كند و متخلفان نیز از سوی شعبه سیار در محل جریمه می شوند.

وی عمده تخلفات صنفی را گران فروشی و درج نكردن قیمت بر روی اجناس خواند و از شهروندان خواست هرگونه تخلف صنفی را از طریق شماره 124 به اطلاع بازرسان تعزیرات حكومتی استان و یا معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت برسانند.

در استان خراسان شمالی 23 هزار واحد صنفی فعالیت دارند كه 21 هزار واحد دارای مجوز فعالیت هستند.

در طرح نظارتی ویژه نوروز در استان خراسان شمالی 260 ناظر به كار گرفته شده اند. ك/3

2712/626