۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۱
کد خبر: 80572447
T T
۰ نفر
برنامه هاي اوقات فراغت موجب توانمند سازي جوانان شود

سنندج - معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان گفت : كشور ايران كشوري جوان است و بايد برنامه هاي اوقات فراغت در راستاي توانمند سازي جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حسن زده شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از برترین های اوقات فراغت كردستان افزود: اوقات فراغت به عنوان یكی از بزرگترین دغدغه‌های جامعه است و همواره تمامی دغدغه مسوولین تدارك برنامه‌های مناسب دراین زمینه است.

وی با اشاره به ساختارهای جدید و برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه جوانان افزود : انتظار می رود در آینده مسائل مربوط به اوقات فراغت با رویكرد ارتقایی مورد توجه قرار گیرند و شاهد ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و در مجموع سلامت جامعه باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار كردستان بیان كرد: یك سوم جمعیت استان را جمعیت جوان تشكیل داده است و نیاز است از این ظرفیت به بهترین شكل ممكن در راستای توسعه، آبادانی و عمران كردستان استفاده شود.

حسن زاده به بیان نقاط قوت و ضعف استان در زمینه اوقات فراغت پرداخت و یادآور شد: افزایش تعداد دستگاه‌های مرتبط با اوقات فراغت، افزایش نیروهای متخصص در این زمینه و افزایش میزان مشاركت سازمان‌های مردم نهاد می تواند در تحقق غنی سازی اوقات فراغت موثر باشد.

وی اظهار كرد: جوانان بی شك اولین قشری هستند كه در تیررس اهداف و برنامه های فرهنگی مخالفین و دشمنان قرار می گیرند و بر همین اساس آسیب پذیرترین مجموعه ای است كه اگر تدابیر اساسی اتخاذ نشود نمی توان نسلی را كه آینده كشور به آنها نیاز اساسی دارد و می خواهند فردای كشور را بسازند، امیدوار كرد .

وی با اشاره به اینكه امروزه بیشترین اوقات جوانان با مسایل حاشیه ای، فضای مجازی، سایبری و دوستان سپری می شود، افزود: نیاز است با ترویج حرفه آموزی، توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و جذب جوانان به رشته های مختلف ورزشی، علمی و فنی بستر را برای بالندگی این قشر فراهم سازیم.

در این مراسم و بر اساس ارزیابی های به عمل آمده كمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دستگاه برتر در حوزه اوقات فراغت استان معرفی شد و جمعیت هلال احمر، اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای مركز كردستان نیز عناوین بعدی برترین دستگاه های برتر حوزه اوقات فراغت جوانان استان كردستان را به دست آوردند .

همچنین سازمان های مردم نهاد 'راویان حق'، 'طلوعی دوباره' و 'نسیم صبا' نیز به عنوان تشكل های غیر دولتی فعال در حوزه اوقات فراغت استان در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند. ك/2

570