۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80574465
T T
۰ نفر

ارتقاي سلامت جامعه به عوامل اجتماعي بستگي دارد

۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80574465
ارتقاي سلامت جامعه به عوامل اجتماعي بستگي دارد

سنندج - رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان گفت: حفظ و ارتقاي سلامت افراد جامعه به عوامل اجتماعي بستگي دارد كه دستيابي به اين مهم نيازمند همكاري همه نهادها و آحاد جامعه است.

به گزارش ایرنا دكتر طیب قدیمی روز پنجشنبه در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد مركزی دانشگاه علوم پزشكی كردستان در سنندج افزود: نهادینه كردن دیدگاه سلامت نگر در جامعه زمینه توسعه سلامت را فراهم می كند.

وی اختصاص مجوز پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلات تكمیلی به دانشجویان بومی استان، تعهد ماندگار برای نیروهای جدید و جلوگیری از نقل و انتقال آنها را از مشكلات حوزه بهداشت و درمان استان بیان كرد.

در ادامه مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشكی كردستان فعالیت های فرهنگی در فضای دانشگاه را مطلوب توصیف كرد.

حجت الااسلام شیر محمدی خواستار اتخاذ تصمیماتی در زمینه افزایش بودجه فرهنگی دانشگاه و توسعه فضای خوابگاه دانشگاه شد.

یكی از نمایندگان استان كردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اطلاع نداشتن مردم استان از وجود امكانات و تجهیزات پیشرفته بخش درمان سبب مراجعه مردم به استان های مجاور می شود.

دكتر قادرمرزی با بیان اینكه بیماران استان كردستان بخشی از خدمات سلامت را از سایر استان های مجاور و یا تهران دریافت می كنند گفت: این امر هزینه های مضاعفی بر بیماران تحمیل می كند.

وی بر اطلاع رسانی رسانه های جمعی استان بویژه صدا و سیمای مركز كردستان در معرفی خدمات دانشگاه علوم پزشكی استان تاكید كرد.

وی با اشاره به برخی مشكلات عرصه سلامت خواستار صدور مجوز بیمارستان و مركز ام آر آی سقز و بانه، پذیرش افراد بومی در دانشگاه های استان، نظارت بر مسایل بهداشتی كارخانه ها و مراكز بهداشتی درمانی شهری در استان شد.ك/1

7352/570