۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 80574794
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل: رفع مشكلات واحدهاي توليدي استان ضرورت دارد

اردبيل - استاندار اردبيل گفت: رفع مشكلات واحدهاي توليدي اين استان ضرورت دارد.

به گزارش روز پنج شنبه استانداری اردبیل ، اكبر نیكزاد در جلسه ستاد تسهیل واحدهای تولیدی استان افزود: با رفع موانع و مشكلات موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی می توانیم رشد و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان این كه حمایت از واحدهای تولیدی به رونق گسترش واحدهای اقتصادی استان منجر می شود گفت: باید از تمام ظرفیت و پتانسیل های استان بهره برد و بانك های عامل برای حل مشكلات صنعتگران و واحدهای تولیدی بیش از پیش گام های موثرتری بردارند.

وی اظهار كرد: یكی از دغدغه های اصلی مسوولان كشوری و استانی بحث تولید است و امروز نظام استكباری در یك جنگ تمام عیار اقتصادی به مقابله با نظام اسلامی ما آمده است.

وی با اشاره به این كه در اقتصاد ناكارآمد ، توزیع كننده درآمد بالایی نسبت به تولیدكننده دارد افزود: ما باید تلاش كنیم تولید كننده به سهم واقعی خود در تولید رسیده و با حمایت از تولید

كننده از بروز اقتصاد ناكارآمد جلوگیری كنیم.

استاندار اردبیل تقویت بخش های مختلف صنعتی ، تولیدی و بارزگانی را در افزایش تولید و صادرات و كاهش واردات موثر دانست و گفت: تلاش و همت در زمینه رشد و توسعه واحدهای تولیدی و رفع موانع پیش رو در واقع عمل به بخشی از منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی است كه با بسترسازی مناسب برای فعالیت های اقتصادی گام های اساسی برداشته شود و مسوولان استانی نیز همگام با دولت از تولید كنندگان و صادركنندكان حمایت می كنند و درصدد رفع تنگناها و مشكلات در این زمینه هستند.

به گزارش ایرنا ، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه با بیان این كه حمایت از واحدهای تولیدی موجب رونق و توسعه اقتصادی استان می شود گفت: سهم استان اردبیل از اعتبارات طرح صیانت از تولیدات داخلی 60 میلیارد ریال بوده كه 20 میلیارد ریال پیش از این به استان اختصاص یافته و 20 میلیارد ریال دیگر نیز به استان تخصیص می یابد كه با تزریق این اعتبار شاهد رشد و توسعه صنعت در استان می شویم.

صالحی نیا همچنین در زمینه رسیدگی به پرونده های سرمایه در گردش از محل 10 درصد صندوق توسعه ملی توسط بانك های عامل افزود: بانك های عامل باید در حداقل زمان و با سرعت بیشتر نسبت به جذب و پرداخت تولیدی معرفی شده اقدام كنند.

8124/594/593