۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۱۱
کد خبر: 80578928
T T
۰ نفر

خط هوایی بین ارومیه - اربیل برقرار شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۲۱:۱۱
کد خبر: 80578928
خط هوایی بین ارومیه - اربیل برقرار شد

ارومیه - با پرواز نخستین هواپیمای مسافری از فرودگاه بین المللی ارومیه مركز آذربایجان غربی ایران به مقصد اربیل عراق، از روز یكشنبه، خط هوایی بین این دو شهر برقرار شد.

مدیركل فرودگاه های آذربایجان غربی در مراسم برقراری نخستین پرواز هوایی مسیر ارومیه - اربیل عراق گفت: پروازهای اربیل طی روزهای یكشنبه و پنجشنبه هر هفته از فرودگاه ارومیه توسط شركت هواپیمایی' آتا' انجام می شود.

كمال پرهیزكار افزود: با توجه به ظرفیت های بالایی كه در آذربایجان غربی برای توسعه صنعت، تجاری و گردشگری وجود دارد، خط پرواز هوایی بین ارومیه - اربیل برقرار شده است.

وی اظهار امیداواری كرد با برقراری پرواز اربیل عراق و وان تركیه از فرودگاه بین المللی ارومیه كه از هفته پیش راه اندازی شده است، شاهد رشد و شكوفایی بیش از پیش صنعت، تجارت و گردشگری استان و پل ارتباطی بین دو كشور همسایه آذربایجان غربی باشیم.

پروازهای ارومیه به اربیل توسط شركت هواپیمایی آتا و با هواپیماهای ایرباس 320 انجام می گیرد.

شهر اربیل، مركز اقلیم كردستان در شمال عراق واقع شده كه در سال های ایرانیان زیادی در این شهر به فعالیت های تجاری، بازرگانی و ارائه خدمات فنی مشغول هستند.

همچنین تعداد زیادی از اتباع شمال عراق، برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی و دریافت خدمات پزشكی به شهرهای مختلف آذربایجان غربی و ارومیه سفر می كنند.

583**1368**
۰ نفر