۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۶
کد خبر: 80579323
T T
۰ نفر
حدود 800هزار جلد كتاب در كتابخانه هاي استان اردبيل وجود دارد

پارس آبادمغان، اردبيل- مديركل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل گفت: هم اكنون حدود 800هزار جلد كتاب در موضوعات مختلف در مخازن و قفسه هاي كتابخانه هاي عمومي اين استان وجود دارد.

'صادق فرهمندامین' روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، تعداد كتابخانه های عمومی استان را 65 باب عنوان و بیان كرد: از این تعداد 51 باب، نهادی و 14 باب مشاركتی است.

وی، با بیان اینكه 13 پروژه كتابخانه ای در مناطق مختلف استان در حال اجرا است، افزود: با بهره برداری از این طرح ها، سرانه فضای كتابخانه عمومی و میانگین مطالعه در استان به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

وی، اظهار داشت: قرار است نهاد كتابخانه های عمومی كشور، از تمامی كتاب هایی كه در پنج سال اخیر در كشور به چاپ رسیده، دو جلد خریداری نماید و در اختیار كتابخانه مركزی اردبیل به عنوان كتابخانه مرجع قرار دهد كه در این راستا تا كنون نزدیك به چهار هزار جلد كتاب به این كتابخانه ارسال شده است.

وی، ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه را در پیشرفت همه جانبه موثر دانست و ادامه داد: میانگین مطالعه مفید در استان اردبیل در مقایسه با سه سال گذشته رشد چشمگیری دارد.

وی، از استاندارد سازی كتابخانه های عمومی در سطح استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح كمك زیادی به گرایش جوانان و نوجوانان به كتاب و كتابخانه خواهد كرد.

فرهمند امین، با اشاره به وضعیت خوب پارس آباد مغان در حوزه كتاب و كتابخوانی بیان كرد: این شهرستان در میان مناطق مختلف استان، همیشه در یكی از جایگاه های اول تا سوم قرار دارد.

وی با بیان اینكه كتابخانه عمومی شهید رجایی پارس آباد جزو كتابخانه های نمونه و فعال كشور است، افزود: با تكمیل، تجهیز و بهره برداری از كتابخانه مركزی در دست احداث پارس آباد، تعداد كتب و اعضای فعال این شهرستان و كیفیت ارائه خدمات به علاقه مندان كتاب افزایش خواهد یافت.

شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمالی ترین نقطه استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

7121/593