۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80582975
T T
۰ نفر

ارتقاء شاخص هاي بهداشتي نتيجه تلاش پرستاران است

۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 80582975
ارتقاء شاخص هاي بهداشتي نتيجه تلاش پرستاران است

رشت - رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان گيلان گفت: ارتقاء شاخص هاي بهداشتي نتيجه تلاش پرستاران و ساير دست اندركان بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'حسن بهبودی' روز چهارشنبه در مراسم جشن روز پرستار در سالن اجتماعات مركز آموزشی درمانی بیمارستان الزهرا رشت افزود: شاخص مرگ و میر مادران باردار، نوزادان و كودكان زیر پنج سال در كشور و گیلان در مقایسه با گذشته ارتقاء خوبی داشته است.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی اظهار كرد: بیماران در كنار پرستاران احساس امنیت می كنند و این نشان از اهمیت این حرفه در جامعه است.

وی پرستاری را حرفه ای مقدس نام برد و خاطر نشان كرد: رشته پرستاری اخلاق حرفه ای ویژه ای را می طلبد كه پرستاران باید همواره خود را به این اخلاق مجهز كنند.

دكتر بهبودی با تاكید بر ضرورت توجه و نگاه ویژه دست اندركاران دانشگاه علوم پزشكی بیان كرد: هیات رییسه، روسا و مسوولان برای قدردانی از زحمات مادی و معنوی پرستاران تلاش می كنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این مراسم با تبریك فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار گفت: شغل و حرفه پرستاری با مسایل مادی قابل ارزش گذاری نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'مرتضی رهبر طارمسری' با بیان ارزش بالای خدمات پرستاری توسط پرستاران افزود: پرستاران از حرفه مقدسی برخوردارند كه باید قدرش را بدانند.

وی با بیان این كه در سال بالغ بر 230 هزار بیمار در بیمارستان های استان گیلان بستری می شوند، اظهار كرد: با توجه به پیشرفت های علم پزشكی این آمار رو به كاهش است.

وی خاطر نشان كرد: ارتقاء علم پزشكی و افزایش نیروهای متخصص در استان گیلان موجب شده كه تعداد بیماران بستری و مدت اقامت آنان در بیمارستان ها كاهش یابد.

به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسمی روز چهارشنبه از سوی دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان در رشت برگزار شد.

در این مراسم 93 نفر شامل 85 پرستار، سه تكنسین بیهوشی، سه نفر از بهداشت و دو نفر از دانشكده پرستاری گیلان تجلیل شدند.

در زمان حاضر، سه هزار و 504 كاركنان پرستاری شامل پرستار، بهیار، تكنسین های بیهوشی و اتاق عمل در استان گیلان فعالیت دارند.

27 اسفند سالروز ولادت حضرت زینب روز پرستار است. ك/2.

7286/ 603