۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۹
کد خبر: 80583128
T T
۰ نفر
حفاظت از جنگلها و منابع طبيعي كشور به نيروي انساني بيشتري نياز دارد

كرج-فرمانده يگانهاي حفاظتي سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري كشورگفت:براي حفاظت از جنگلها و منابع طبيعي كشور به هفت هزارو500 نيروي حفاظتي جديد نيازاست.

سرهنگ 'قاسم سبزعلی' روز چهارشنبه درحاشیه گردهمایی فرماندهان یگان حفاظت ادارات كل منابع طبیعی و آبخیزداری سراسر كشور در كرج درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تامین اعتبار برای جذب این افراد در دست بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: درصورت حمایت مالی از سوی نهاد ریاست جمهوری این تعداد نیروی انسانی پس از آموزشهای لازم جذب یگانهای حفاظتی می شوند.

سبزعلی افزود: اكنون حدود دو هزار و 500 نفر نیروی حفاظتی به صورت قرار دادی و شركتی با

یگانهای حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی كشور همكاری دارندكه درصورت حمایت دولت وضعیت استخدامی آنان تغییر می كند.

این فرمانده گفت: اكنون در مجموع دو هزار و500 نیروی قراردادی و شركتی ، حدود 700 سرباز وظیفه و 37 افسر انتظامی در یگانهای حفاظت از منابع طبیعی كشور مشغول فعالیت هستند.

فرمانده یگانهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری كشور،وسعت عرصه های منابع طبیعی ایران را 134 میلیون و 400 هكتار ذكر كرد و افزود: با اقدامات حفاظتی انجام شده میزان تخلفات دراین بخش به میزان چشمگیری كاهش یافته است.

وی، رفع تصرف از اراضی ملی و طبیعی و مقابله با تخریب و تصرف در منابع طبیعی را از جمله

برنامه كاری یگانها حفاظتی ذكر كرد و گفت: جذب نیروهای ثابت در این یگانها می تواند نقش موثری در حفظ و حراست بیشتر از منابع طبیعی و ملی داشته باشد.

سبزعلی با اشاره به مشاركت مردم در حفظ عرصه های طبیعی، اظهار كرد: امسال بیش از 20هزار همیار طبیعت در كشور نام نویسی كرده اند كه برای 10 هزار نفر آنان كارت شناسایی صادر شده است.

در گردهمایی فرماندهان یگانهای حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری كشور ،نكات لازم برای

پیشگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی كشور توسط كارشناسان بیان شد.ك/3

790/ 691