۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۲۱
کد خبر: 80585677
T T
۰ نفر
وزير دفاع آمريكا:آمريكابراي مقابله باتهديدكره شمالي پدافند موشكي خودرا تقويت مي كند

تهران- به گزارش خبرگزاري رويترز ، 'چاك هيگل' وزير دفاع آمريكا تصميم دارد در واكنش به اقدامات كره شمالي، سيستم دفاع موشكي آمريكا را تقويت كند.

به گزارش رویترز، هیگل در كنفرانس خبری روز جمعه از تصمیم خود برای تقویت سیستم دفاع موشكی آمریكا گفت و افزود، وزارت دفاع آمریكا(پنتاگون)، 14 سیستم رهگیر ضد موشك جدید در 'فورت گریلی' آلاسكا و دومین رادار دفاع موشكی را در ژاپن مستقر خواهد كرد.

وزیر دفاع آمریكا خاطر نشان كرد، با انجام اقداماتی كه تا امروز دنبال كرده ام، توان دفاعی كشورمان را تقویت، بر تعهدات مان در قبال متحدان و شریكانمان تاكید و با صراحت به دنیا اعلام خواهیم كرد كه آمریكا قاطعانه در برابر تهاجم می ایستد.

طرح استقرار این 14 رهگیر موشكی كه هزینه ای حدودیك میلیارد دلار لازم دارد باید به تصویب كنگره آمریكا برسد.

پنتاگون همچنین احتمال ایجاد پایگاهی را در ساحل شرقی پیش بینی كرده است. آمریكا با ایجاد پایگاه و استقرار سیستم های رهگیر بیشتر در آن می تواند موشك هایی را كه به سمت این كشور شلیك می شوند، هدف قرار دهد و سرنگون كند.

در پی اعمال تحریم های سازمان ملل علیه كره شمالی به خاطر آزمایش هسته ای این كشور، كره شمالی هفته پیش آمریكا را به حمله هسته ای پیشگیرانه تهدید كرد.

هرچند كارشناسان معتقدند، كره شمالی با ساخت موشك های قاره پیما با قابلیت حمل تسلیحات هسته ای كه قادر به حمله به آمریكا باشد، سال ها فاصله دارد اما، هیگل گفت، بنظر می رسد آنچه كره شمالی در آوریل گذشته به نمایش گذاشت، یك موشك بالستیك قاره پیما است.

به گفته مقامات امریكایی، سیستم های دفاع موشكی این كشور برای مقابله با موشك های بالستیك قاره پیمای چین یا روسیه برنامه ریزی نشده بلكه، تمركز آنها بر تهدیدی است كه از جانب كره شمالی متوجه آمریكاست.

در حال حاضر، آمریكا 26 رهگیر موشكی در فورت گریلی و چهار تای دیگر در پایگاه نیروی هوایی 'وندنبرگ' كالیفرنیا مستقر كرده است.

مترجمام** 1088 **1446