۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۳
کد خبر: 80587489
T T
۰ نفر
نمايشگاه دايمي ماشين آلات كشاورزي آذربايجان شرقي افتتاح شد

تبريز- نخستين نمايشگاه دايمي ادوات و ماشين آلات كشاورزي آذربايجان شرقي در تبريز افتتاح شد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی هدف از راه اندازی این نمایشگاه را آشنایی بهره برداران با ماشین آلات نوین و ارتقای ضریب مكانیزاسیون در بخش كشاورزی عنوان كرد و گفت: آسان سازی دسترسی به تولیدات كشاورزی و حمایت از تولید داخلی از دیگر اهداف راه اندازی این نمایشگاه است.

مسعود محمدیان یادآوری كرد: افزایش ضریب مكانیزاسیون در راستای هدفمندی یارانه ها از رویكردهای اساسی بخش كشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی هم با اشاره به افزایش مناسب ضریب مكانیزاسیون استان در سال های اخیر گفت: ضریب مكانیزاسیون استان از متوسط كشوری بالاتر است.

ایوب ایرانی فام افزود: افزایش استفاده از ماشین آلات كشاورزی به پایداری تولید كمك می كند.

رییس اداره امور فناوری های مكانیزه سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: 15 شركت داخلی ادوات كشاورزی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

جواد زینالی مهر افزود: این نمایشگاه با همكاری امور ترویج استان برای گسترش بكارگیری ماشین آلات در بخش كشاورزی دایر شده است.

وی گفت: كشاورزان با هماهنگی دفاتر ترویج در نمایشگاه حضور یافته و با كاربرد این دستگاه ها آشنا خواهند شد.

وی آسان سازی و افزایش تولید، كاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد را از مزایای تولید به شیوه مكانیزاسیون عنوان كرد و افزود: به عنوان نمونه با استفاده از دستگاه های كشت مستقیم به جای گاوآهن، زمان كشت كاهش یافته و رطوبت خاك هم در راستای كشاورزی حفاظتی حفظ می شود.

ماشین آلات عرضه شده در این نمایشگاه با 20 درصد آورده شخصی و 80 درصد تسهیلات فنی و اعتباری سازمان جهاد كشاورزی با كارمزد هفت درصد و بازپرداخت پنج ساله در اختیار بهره برداران استان قرار می گیرد.

7232/587