۶ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۵
کد خبر: 80593463
T T
۰ نفر
ترانزيت كالا از پايانه مرزي بازرگان ماكو  18 درصد افزايش يافته است

ماكو، اروميه - مدير پايانه حمل و نقل مرز بازرگان گفت: ترانزيت كالا از پايانه مرزي بازرگان در سال گذشته، 18 درصد افزايش يافته است.

مجید غلامیان عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: پایانه مرزی بازرگان بزرگ ترین پایانه مرزی كشور در شمال استان آذربایجان غربی است كه در سال گذشته بیش از 223 هزار دستگاه كامیون از این پایانه مرزی تردد كردند.

وی ملیت كامیون های تردد كننده را ایرانی، تركیه ای و دیگر كشورهای مختلف جهان عنوان كرد.

مدیر پایانه حمل و نقل مرز بازرگان همچنین یادآور شد: در این مدت بیش از یك میلیون و 153 هزار تن كالا با 62 هزار دستگاه كامیون به داخل كشور ترانزیت شده است كه این میزان كالای ترانزیتی داخلی نسبت به سال 90 از نظر تعداد وسایط نقلیه 18 درصد و از نظر میزان كالاهای حمل شده 21 درصد رشد داشته است.

وی عمده كالاهایی كه از كشور ترانزیت شده را مصالح ساختمانی، آهن آلات، مواد شیمیایی و مواد غذایی اعلام كرد و افزود: این كالاها به ترتیب به پایانه مرزی لطف آباد، اینجه بورون، بیله سوار، آستارا، سرخس و دوغارون ترانزیت شده اند.

غلامیان اضافه كرد: در سال گذشته همچنین 48 هزار و 500 تن انواع كالا به وسیله 22 هزار دستگاه كامیون حامل بار ترانزیتی از پایانه مرزی بازرگان خارج شده است كه از نظر تعداد 41 درصد و از نظر وزن هم 46 درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه حمل و نقل مرز بازرگان گفت: عمده ترین كالاهایی كه از كشور از طریق پایانه مرزی بازرگان خارج شده است نخ پنبه، الیاف، كتان، متقال و انواع پارچه است.

7128/581