۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80594077
T T
۰ نفر
15 هزار نفر از خراسان رضوي به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند

مشهد- معاون هماهنگ كننده فرمانده سپاه امام رضا (ع) و رييس ستاد راهيان نور خراسان رضوي گفت: از 26 اسفندماه سال گذشته تاكنون 15 هزار نفر از قشرهاي مختلف استان به اين اردوها اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار 'مهدی خویشاوندی' روز سه شنبه طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در قالب هفت دوره از شهرستانهای مشهد، سرخس، درگز، تایباد، نیشابور، چناران، كاشمر، بردسكن، تربت جام، گناباد، خواف ، تربت حیدریه ، باخرز ، قوچان و بجستان از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بازدید كردند.

وی گفت: تا پایان تعطیلات نوروزی امسال حداقل پنج هزار نفر دیگر از قشرهای مختلف این استان به اردوهای راهیان نور عزیمت می كنند.

معاون هماهنگ كننده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی افزود: با احتساب این میزان مجموع افرادی كه از تابستان سال گذشته تا پایان فروردین ماه سالجاری از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند به 63 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی بدون توضیح بیشتر گفت: 37 هزار و 722 نفر از مجموع افرادی كه سال گذشته از استان خراسان رضوی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند را دانش آموزان و دانشجویان تشكیل می دادند.

وی افزود: مدت اردوهای راهیان نور پنج روز است كه سه روز آن صرف بازدید از یادمانهای دوران دفاع مقدس نظیر دهلاویه، هویزه، فتح المبین، فكه ، طلائیه، شلمچه، اروند رود، خرمشهر می شود و در طول سفر 700 نفر از راویان این دوران به بیان خاطرات رشادتهای رزمندگان در جنگ تحمیلی می پردازند.

رییس ستاد راهیان نور سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: شركت كنندگان در اردوهای راهیان نور علاوه بر بازدید از این یادمانها در پادگان حمیدیه اهواز محل استقرار رزمندگان خراسانی در دوران دفاع مقدس اسكان می یابند.

سرهنگ خویشاوندی افزود: افزایش سطح كیفی خدمات به شركت كنندگان در اردوهای راهیان نور مورد توجه خاص ما قرار دارد.ك/3

7490/659