۱۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲
کد خبر: 80599123
T T
۰ نفر
پيرانشهر امسال، ميزبان بيش از 100 هزار مهمان نوروزي بود

پيرانشهر ، اروميه - فرماندار پيرانشهر گفت : اين شهرستان در ايام نوروز امسال ميزبان افزون بر 100 هزار مهمان و گردشگر نوروزي بود.

اروج مجاهدی روز سه شنبه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : بازارچه مرزی پیرانشهر ، سدسیلوه ، مناطق طبیعی همانند جنگلهای پردانان ، روستاهای خورنج ، آبخوره و تفرجگاه های بادین آباد از مناطقی بودند كه بیشترین مسافران نوروزی را بخود اختصاص داده اند .

وی اظهاركرد : در ایام نوروز امسال تمام مسافرخانه ها و مهمان پذیرها و بیش از 60 كلاس درس و امكانات اقامتی مدارس شبانه روزی به مسافران نوروزی اختصاص یافته و مهمانان با مشكل اقامتی رو به نبودند.

مجاهدی ادامه داد : همچنین چادرهای هلال احمر برای راهنمایی مسافران در ورودی و خروجی شهر مستقر شده و نیروهای امدادگر بروشورهای گردشگری شهرستان پیرانشهر را كه شامل جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی است دربین مسافران توزیع كردند .

فرماندار پیرانشهر به تردد مسافران از مرز تمرچین اشاره كرد و گفت : از بیست و هشتم اسفندماه تاكنون روزانه بین هزار و 800 . تا چهار هزار و 800 نفر وارد پیرانشهر شده و یا این شهر را به سوی كشور عراق ترك كرده اند.

وی گفت: درطول تعطیلات نوروز ستاد بازرسی در بازار حضور موثری داشته و همچنین بازرسان صنعت و معدن و تجارت و امور صنفی بصورت مستمر نظارت بر قیمت كالاها را انجام داده اند.

مجاهدی افزود : برای استقبال از میهمانان نوروزی، معابر عمومی بصورت شایسته ایی تنظیف و آراسته شده بود و بنرهایی با بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سطح شهر نصب شده بود .

وی ادامه داد : كشیك ادارات و بانك ها نیز در طول ایام نوروز اقدام به ارائه خدمات به مسافران و شهروندان كرده اند .

فرماندار پیرانشهر با اشاره به روز طبیعت اظهاركرد : شهرستان پیرانشهر درروز طبیعت بیشترین مهمانان را بخود اختصاص می دهد چنانكه پیش بینی می شود در روز طبیعت امسال بیش از 200 هزار نفر از این شهرستان دیدار كنند

مجاهدی افزود: مسافران نوروزی نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش یافته اند .

شهرستان پیرانشهر در جنوب غربی آذربایجان غربی و در كنار مرزهای جمهوری اسلامی با عراق واقع شده و به دلیل داشتن ‎ 600میلی متر بارندگی در سال از زیباترین و سرسبزترین شهرهای كشور بشمار می‌رود.

این شهر بدلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت جمهوری اسلامی با كشور عراق و دیگر كشورهای حوزه دریای مدیترانه، یكی از بزرگ‌ترین مراكز تجاری ایران اسلامی است.

8135/583