۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 80602084
T T
۰ نفر
رسيدگي به وضعيت اماكن تاريخي در آذربايجان غربي رضايت بخش است

اروميه - نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري گفت: رسيدگي به وضعيت اماكن تاريخي در استان رضايت بخش و قابل تقدير است.

سید علی اكبر قرشی روز شنبه در دیدار با مسوولان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: آشنایی مردم كشور با اماكن تاریخی و جاذبه های طبیعی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاثیر چشمگیری در جذب گردشگر و مهمان به استان دارد.

وی اظهار كرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود درصد استقبال از مناطق گردشگری استان و نیز اماكن تاریخی آذربایجان غربی با تلاش ها و اطلاع رسانی های میراث فرهنگی استان افزایش یافته است كه می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و كاهش بیكاری جوانان داشته باشد.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای آذربایجان غربی و مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: میراث فرهنگی رسالت سنگینی در اعتلای ارزش های فرهنگی و ملی به عهده دارد و اطلاع رسانی و شناساندن میراث فرهنگی به مردم جزو اولویت های این سازمان است.

جعفر ذوالفقاری افزود: اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برنامه های متعددی برای ثبت ملی آثار تاریخی و مذهبی این استان دارد.

وی اظهار كرد: ثبت اماكن رخدادهای تاریخی استان به خصوص مسجد اعظم ارومیه در فهرست آثار ملی از جمله مهم ترین برنامه هایی است كه در حال پیگیری و اجراست.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: همكاری دست اندركاران ستاد تسهیلات سفرهای استان در جهت موفقیت طرح های مختلف موجب افزایش بازدید مسافران از آثار تاریخی و همچنین رضایت مسافران نوروزی شده است.

7125/583